استعلام بدهی مالیاتی دستگاه کارتخوان + بهترین کارتخوان برای کاهش مالیات


اغلب صاحبین کسب و کارها برای میزان فعالیت خود در یک سال مالی و درآمد حاصل از آن موظف به پرداخت مالیات هستند. با توجه به رشد روزافزون استفاده از دستگاه پوز با همان کارتخوان در مشاغل مختلف، مالیات این دستگاه نیز به سایر قوانین مالیاتی کشور اضافه...

اغلب صاحبین کسب و کارها برای میزان فعالیت خود در یک سال مالی و درآمد حاصل از آن موظف به پرداخت مالیات هستند. با توجه به رشد روزافزون استفاده از دستگاه پوز با همان کارتخوان در مشاغل مختلف، مالیات این دستگاه نیز به سایر قوانین مالیاتی کشور اضافه شده است. افراد بی‌شماری که از دستگاه کارتخوان استفاده می کنند تمایل دارند بدانند که چه مقدار مالیات به دستگاه آن‌ها تعلق گرفته و به دنبال راهکارهایی هستند که نسبت به استعلام مالیات دستگاه کارتخوان خود اقدام کنند.

ما در این مقاله قصد داریم درمورد دستگاه کارتخوان سیار و روش‌های محاسبه و استعلام مالیات‌ این ابزار صحبت کنیم. یکی از مجموعه‌هایی که در ارائه خدمات مربوط به فروش انواع کارتخوان فعالیت می‌کند، مجموعه دامون پوز است که با خدمات متنوع و منحصربه‌فرد، سعی کرده نیاز مشاغل مختلف را به دستگاه کارتخوان مرتفع سازد.

استعلام بدهی مالیاتی دستگاه کارتخوان + بهترین کارتخوان برای کاهش مالیات

دستگاه کارتخوان سیار


این دستگاه یک ابزار الکترونیکی بوده که امکان پرداخت به‌صورت آنی و الکترونیکی را فراهم کرده است. کارتخوان سیار همانطور که از نامش پیداست قابل حمل بوده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارد. با استفاده از ابزار قادر خواهید بود که با کارت‌های بانکی، اعتباری، کارت‌های شارژی و سایر وسایل، پرداخت‌های الکترونیکی خود را انجام دهید. اطلاعات پرداخت توسط کارتخوان سیار رمزنگاری شده و با صرف کمترین زمان، پرداخت انجام می‌شود. شما می‌توانید نسبت به خرید کارتخوان سیار در سایت دامون پوز اقدام کنید.

مالیات کارتخوان چیست؟


مالیات کارتخوان از انواع مالیات‌های مستقیم محسوب می‌شود که بر تراکنش‌هایی که توسط این دستگاه انجام می‌پذیرد، تعلق می‌گیرد و توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود و به‌عنوان یکی از منابع درآمدی دولت معرفی شده است. این مالیات بر اساس نوع فعالیت و کسب و کار تعیین شده و به صورت ماهانه باید توسط صاحبین مشاغل پرداخت شود.

درصورتی که این مالیات پرداخت نشود مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. باتوجه به مزایایی که این ابزار دارد، خرید کارتخوان یک امر ضروری برای مشاغل مختلف محسوب می‌شود.

تراکنش های مشمول مالیات کارتخوان


حتما برای شما نیز این سوال مطرح شده که کدام‌یک از تراکنش‌های کارتخوان مشمول مالیات می‌شوند. مطابق بخشنامه نحوه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی، تمام وجوهی که به حساب‌های بانکی منتقل می‌شوند جنبه درآمدی نداشته و لذا نمی‌توان از تمام تراکنش‌ها، مالیات کارتخوان دریافت کرد. این تراکنش‌ها که مالیات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد عبارتند از:

تراکنش‌های بانکی مربوط به سهامداران اشخاص حقوقی و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها
تراکنش‌های مربوط به حق شارژ
تراکنش‌های مربوط به حساب بستگان
تسهیلات بانکی دریافت شده
انتقال بین حساب‌های شخصی
این پنج مورد به همراه مواردی دیگر، مشمول مالیات کارتخوان نمی‌شوند.


موارد تعیین مالیات کارتخوان



همانطور که ذکر شد، مالیات کارتخوان شامل درصدی از تراکنش‌هایی است که توسط آن انجام می‌شود. برای اینکه بدانیم مالیات این دستگاه به چه مواردی تعلق می‌گیرد، باید قبل از خرید کارتخوان این نکات را بررسی کرد.

1- تعیین نوع کسب و کار




ابتدا باید مشخص شود که دستگاه پوز برای چه شغلی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال ضریب مالیاتی که برای یک سوپر مارکت تعریف شده، با ضریب معاملاتی یک پزشک متفاوت است.

2- تعیین ضریب مالیاتی



سازمان امور مالیاتی طبق دفترچه ضرایبی که در اختیار دارد، میزان مالیات را برای مشاغل مختلف تعیین می‌کند. برای ارزیابی میزان مالیات متعلق به شغل خود می‌توانید این دفترچه را در سایت سازمان امور مالیاتی کشور مشاهده کنید.

3- تعیین گروه مشاغل



در سازمان امور مالیاتی، مشاغل به گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند که می‌توانید بررسی کنید که در کدام گروه قرار گرفته‌اید. سازمان امور مالیاتی بر اساس گروه‌های مشخص شده ضریب محاسبه و میزان مالیات آن‌ها را تعیین می‌کند.

استعلام بدهی مالیاتی دستگاه کارتخوان + بهترین کارتخوان برای کاهش مالیات

قیمت کارتخوان سیار



باتوجه به متداول شدن استفاده از دستگاه کارتخوان سیار و مزایای این ابزار، درخواست خرید برای آن بالا رفته و اکثر افراد سعی می‌کنند در میان مجموعه‌های عرضه کننده کارتخوان، فروشگاهی را انتخاب کنند که بهترین دستگاه پوز را با قیمت مناسب خریداری کنند. قیمت کارتخوان سیار با توجه به مشخصات آن تعیین می شود و برای این کار فاکتورهایی نظیر برند تولیدکننده، ویژگی‌های فنی، قابلیت‌های دستگاه، فروشگاه عرضه‌کننده، خدمات پس از فروش، لوازم جانبی، ارائه گارانتی و یا عدم ارائه گارانتی، در نظر گرفته می‌شوند.

دامون پوز یکی از معتبرترین فروشندگان دستگاه پوز در کشور است که شما را در خرید کارتخوان استوک و آکبند، همراهی می‌کند. کارتخوان‌های عرضه شده در فروشگاه اینترنتی دامون پوز از قیمت مناسب و کیفیت بالا برخوردار هستند و خدمات پس از فروش و گارانتی تعویض کالا دارند.


مزایای کارتخوان سیار


استفاده از دستگاه پوز سیار برای انجام تراکنش‌های مالی، نسبت به روش‌هایی سنتی مزایایی داشته که در این بخش به مواردی از آن اشاره کرده‌ایم.

1- قابلیت پرداخت الکترونیکی



این دستگاه امکان انجام تراکنش‌های الکترونیکی را فراهم کرده و دیگر نیاز به حمل پول نقد و استرس خطر از دست دادن آن وجود ندارد.

2- سرعت و سهولت در پرداخت




تراکنش‌های مالی توسط دستگاه کارتخوان با سرعت بالا به‌صورت آنی انجام می‌شود. لذا مشتریان نیاز ندارند برای پرداخت‌های خود زمان زیادی را صرف کنند.

3- امنیت بالا

پرداخت‌ها توسط دستگاه پوز از امنیت بالا برخوردار هستند. اطلاعات مالی مشتریان در کارتخوان به‌صورت رمزنگاری شده پردازش و ارسال شده و امکان هیچگونه سواستفاده از این اطلاعات وجود ندارد.

از سایر مزایای این دستگاه کاربردی می‌توان به افزایش فروش، تنوع روش‌های پرداخت، دسترسی به اینترنت، گزارشگیری و مدیریت آسان اشاره کرد.

استعلام مالیات کارتخوان



اگر تمایل دارید از مالیات تمام کارت خوان‌هایی که به نام شما هستند، استعلام بگبرید، کافی است که توسط سایت سازمان امور مالیاتی کشور به حساب کاربری خود وارد شده و کار خود را انجام دهید. در این سامانه اما دستگاه‌های پوز ثبت شده به نام شما نمایش داده می‌شوند و قادر خواهید بود نسبت به استعلام مالیات هر کدام از آن‌ها اقدام کنید. اگر این کار برای شما امکان‌پذیر نیست می‌توانید به سایت فروشگاهی دامون پوز مراجعه کنید و از مشاورین این مجموعه راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

دامون پوز



استعلام بدهی مالیاتی یک کار بسیار پراهمیت است که برای مشمول جریمه تاخیر در پرداخت مالیات نشوید باید، نسبت به دریافت آن اقدام کنید. یکی از ابزارهایی که می‌توانید توسط آن از میزان مالیات تعلق گرفته به تراکنش‌های مالی مطلع شد، دستگاه کارتخوان است.

شرکت‌های متنوعی نیز فعالیت می‌کنند که مشاوره‌های ارزشمندی در زمینه مالیات ارائه می‌دهند. دامون پوز یکی از معتبرترین شرکت‌های عرضه کننده انواع دستگاه کارتخوان با قیمت مناسب بوده که با ارائه مشاوره‌های مالیاتی توسط کارشناسان این مجموعه می‌توانید با آگاهی کامل در این زمینه نسبت به خرید کارتخوان اقدام کنید.

نگار کریمی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش