هوش مصنوعی مانند «سونامی» به بازار کار ضربه می‌زند


هوش مصنوعی مانند «سونامی» به بازار کار ضربه می‌زند

ایتنا - ​​​​​​​کریستالینا جورجیوا، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول، هشدار داد که هوش مصنوعی مانند یک «سونامی» به بازار کار جهانی ضربه می‌زند.


کریستالینا جورجیوا روز دوشنبه در کنفرانسی در زوریخ گفت: هوش مصنوعی احتمالاً ۶۰ درصد مشاغل در اقتصادهای پیشرفته و ۴۰ درصد فرصت‌های شغلی در سراسر جهان را طی دو سال آینده تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایتنا، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در این کنفرانس که توسط مؤسسه مطالعات بین‌المللی سوئیس، مرتبط با دانشگاه زوریخ، سازماندهی شد، افزود: «ما زمان کمی برای آماده‌سازی افراد و شرکت‌ها برای این تغییر داریم.»

وی ادامه داد: هوش مصنوعی در صورتی که بتوانیم آن را به خوبی مدیریت کنیم می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری شود، اما همچنین می‌تواند منجر به انتشار اطلاعات غلط بیشتر و البته نابرابری بیشتر در جامعه شود.

جورجیوا با اشاره به همه‌گیری کرونا در سال 2020 و همچنین جنگ در اوکراین گفت: «اقتصاد جهانی در چند سال گذشته در برابر شوک‌ها آسیب‌پذیرتر شده است.»


کریستالینا جورجیوا، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول

به گفته جورجیوا اگرچه او انتظار شوک‌های بیشتری را داشت، به ویژه به دلیل بحران آب و هوا، اما معتقد است که اقتصاد هنوز به طور قابل توجهی انعطاف پذیر است. او گفت: «ما در یک رکود جهانی نیستیم.»

او افزود: «سال گذشته این نگرانی وجود داشت که بیشتر اقتصادها به سمت رکود سقوط کنند، و این اتفاق نیفتاد، تورم که به شدت به ما ضربه زد، تقریباً در همه جا در حال سقوط است.»

جورجیوا هنگام رفتن به کنفرانس، توسط تظاهرکنندگانی که خواستار اقدام در مورد تغییرات آب و هوا و رسیدگی به بدهی‌های کشورهای در حال توسعه بودند مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیت‌کوین آماده رالی است؟