تراشه Dimensity 8250 مدیاتک با قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقایافته معرفی شد


تراشه Dimensity 8250 مدیاتک با قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقایافته معرفی شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه شرکت مدیاتک از تراشه جدید خود با نام Dimensity 8250...

تراشه Dimensity 8250 مدیاتک با قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقایافته معرفی شد
تراشه Dimensity 8250 مدیاتک با قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقایافته معرفی شد
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

شرکت مدیاتک از تراشه جدید خود با نام Dimensity 8250 رونمایی کرد. این نیمه‌هادی گوشی‌های میان‌رده برتر را هدف‌گیری نموده و اساسا نسخه به‌روزرسانی شده تراشه Dimensity 8200 به‌شمار می‌رود.

کلیدی‌ترین پیشرفت‌های اعمال شده در تراشه جدید به مقوله هوش مصنوعی مربوط می‌شود. این تراشه 4 نانومتری مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای بوده و یک هسته پردازشی قدرتمند آن از نوع کورتکس A78 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی یکپارچه Mali-G610 MC6 نمایش روان جلوه‌های بصری را تضمین نموده و APU 580 نیز به منظور پردازش بهتر امور مرتبط با هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراشه Dimensity 8250 از قابلیت‌های چشمگیری در زمینه دوربین برخوردار است.

این تراشه از سنسورهایی با رزولوشن بالا (حداکثر 320 مگاپیکسل) پشتیبانی نموده و قادر به ضبط ویدیوهای 4K HDR با سرعت 60 فریم برثانیه است. این نیمه‌هادی از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا به شکلی یکپارچه پشتیبانی کرده و امکان استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن +WQHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی یا رزولوشن فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی خیره‌کننده 180 هرتزی را فراهم می‌کند.

تراشه Dimensity 8250 مدیاتک با قابلیت‌های هوش مصنوعی ارتقایافته معرفی شد

امکانات ارتباطی نیز در سطحی کاملا پیشرفته قرار داشته و مودم 5G یکپارچه از دانلود با حداکثر سرعت 4.7 گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. بعلاوه تراشه جدید با استاندارد وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 روانه بازار می‌شود. تراشه Dimensity 8250 از سیستم ناوبری NavIC در هندوستان و برخی گزینه‌های جهانی نظیر GPS، BeiDou، Glonass، Galileo و QZSS پشتیبانی می‌کند.

بر اساس شایعات، اوپو رنو 12 نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که این تراشه قدرتمند را درون خود جای می‌دهد. انتظار می‌رود که این تراشه در آینده برای سایر دستگاه‌های میان‌رده نیز مورد استفاده قرار گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...