این کار‌ها شما را لاغر نمی‌کنند/ 5 اشتباه رایج برای کاهش وزن


این کار‌ها شما را لاغر نمی‌کنند/ 5 اشتباه رایج برای کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن به نتیجه مطلوبی نمی‎‌رسید، احتمالاً به توصیه‌های نادرست و یا باورهای قدیمی عمل می‌کنید و همین مسئله مانع رسیدن شما به وزن ایده‌آل می‌شود.

برای اینکه در روند کاهش وزن و کسب نتیجه مطلوب موفق باشید، باید از انجام این کارها بپرهیزید:

۱) حذف وعده‌های غذایی

حذف وعده‌های غذایی شاید ساده‌ترین راه برای کاهش کالری دریافتی باشد اما انجام این کار نتیجه معکوس دارد. ترجیحاً مقدار کمتری در هر وعده غذا بخورید، اما وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید.

۲) نوشیدن سرکه سیب

برخی از یافته‌ها نشان می‌دهند که سرکه به حفظ قند خون نرمال و حس سیری کمک می‌کند، اما از آنجا که مصرف مایعات اسیدی مثل سرکه می‌تواند گلو و معده را تحریک کند، نباید این کار را انجام داد. می‌توانید از سرکه سیب به عنوان یک جایگزین سالم برای سس‌ در سالاد استفاده کنید.

۳) مصرف نوشابه‌های رژیمی

بر خلاف تصور رایج، افرادی که به واسطه نوشابه‌های رژیمی و سایر نوشیدنی‌ها، قند مصنوعی دریافت می‌کنند، با افزایش وزن و چربی شکمی مواجه می‌شوند.

۴) ورزش بیش از حد

ورزش بیشتر به معنای سوزاندن کالری بیشتری است، اما طبق مطالعات، افزایش سطح فعالیت موجب گرسنگی و پرخوری می‌شود و تمام زحمات شما در زمینه رژیم و ورزش را به باد می‌دهد.

۵) مصرف سفیده تخم مرغ

اگرچه زرده تخم مرغ حاوی کالری بیشتری نسبت به سفیده تخم مرغ است، اما جالب است بدانید زرده حاوی ۴۳ درصد از کل پروتئین تخم مرغ و دارای کولین (ویتامین ب ۴) است. کولین برای متابولیسم و چربی‌سوزی لازم است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟