واکنش یک نماینده مجلس آمریکا به شعار معترضان حامی غزه


واکنش یک نماینده مجلس آمریکا به شعار معترضان حامی غزه

اقتصادنیوز: جمال بومن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و به عنوان یکی از قانونگذاران کنگره، ضمن دفاع از شعار «از نهر تا بحر» معترضان حامی غزه که به معنای آزادی فلسطین است، آن را یهودستیزانه ندانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این عضو کنگره آمریکا که شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی شرکت کرده بود، از معترضان ضد اسرائیلی که از این شعار استفاده می کنند، به رغم انتقاد «اتحادیه ضد افترا» (یک سازمان حقوق بشری مستقر در نیویورک که مهمترین وظیفه خود را یهودی ستیزی می داند) دفاع کرد.

بومن در این مناظره با جورج لاتیمر به عنوان یکی از مدیران شهری وستچستر (منطقه‌ای در شمال نیویورک) گفت: «می دانم که برخی این کار را انجام می دهند و برخی دیگر انجام نمی دهند، من هم این شعار را نمی دهم.

لاتیمر در مقابل گفت: «فکر می‌کنم این سخنان نفرت‌انگیز است، زیرا به عقیده من واضح است که شعار از نهر تا بحر به معنای ریشه‌کن کردن جمعیت یهودیان از سرزمین اسرائیل است».

خبر مرتبط
پادشاه دانمارک پرچم فلسطین را برافراشت/ حمایت دانمارک از غزه+ فیلم

اقتصادنیوز: پادشاه دانمارک با برافراشتن پرچم فلسطین در بالکن محل اقامتش همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کرد.

وی سپس اضافه کرد: پشت این کارزار رو به گسترش ضد یهود، تلاش برای مشروعیت‌زدایی از اسرائیل و امیدواری به وجود فلسطین آزاد است، اما باید این واقعیت را پذیرفت که اسرائیل نیز در آنجا وجود دارد».

خبر مرتبط
صهیونیست ها کمک های بشردوستانه را در پناهگاه فلسطینیان به آتش کشیدند+ فیلم

اقتصادنیوز: منابع خبری بامداد سه‌شنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محل نگهداری کمک‌های بشردوستانه در یک مدرسه واقع در مرکز غزه خبر دادند.

بومن به عنوان یک قانونگذار آمریکایی منتقد سرسخت اسرائیل، در پی آغاز حمله ۷ اکتبر حماس، بارها خواستار برقراری آتش بس دائمی شده و همچنین انتقادات تندی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطرح کرده است.

وی همچنین پیش از این به دلیل آپارتاید خواندن اسرائیل با خشم بسیاری از سیاستمداران آمریکایی روبر شده بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!