بازگشت صادرات نفت به ایام غیر تحریمی در دولت سیزدهم


سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران با اشاره به بازگشت میزان صادرات نفت ایران به ایام غیر تحریمی، این امر ناشی از دیپلماسی موفق دولت سیزدهم در حوزه انرژی دانست.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا وفایی یگانه» سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون افزایش صادرات نفت ایران در سال گذشته میلادی اظهار کرد: دولت سیزدهم در طول سال‌های اخیر و با وجود تداوم تحریم‌های اقتصادی موفق شد که میزان صادرات نفت و گاز ایران را به حدی برساند که آن اعداد را در ایام غیر تحریمی کشور مشاهده کرده بودیم.

بازگشت صادرات نفت به ایام غیر تحریمی در دولت سیزدهم
‌سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون تصریح کرد: این موضوع قطعاً یک دستاورد بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود، زیرا چنین مسئله‌ای به تحقق رشد اقتصادی ایران منتج می‌شود. برای بهبود وضعیت اقتصاد کلان کشور ما به یک رشد اقتصادی منسجم نیاز داریم.


وی تاکید کرد: در حال حاضر حوزه‌های نفت و گاز از جمله مزیت‌های اقتصاد ما محسوب می‌شوند؛ لذا رشد در این بخش‌ها برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باید این نکته را هم یادآور شد که تحقق رشد ۵.۴ درصدی نفت ایران در سال گذشته میلادی نباید ما را از بخش‌های مهمی همچون ساختمان و صنعت غافل کند.


وفایی با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری، گفت: دولت باید در این سال تمامی تمرکز خود را معطوف به رشد حوزه نفت و گاز با مشارکت مردم کند. افزایش فروش نفت در شرایط تحریمی کار مهمی است، زیرا حفظ مشتریان نفتی در این شرایط و در کنار آن رشد صادرات امری دشوار به حساب می‌آید.


‌سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون در پایان خاطرنشان کرد: کشور‌های تحریم کننده ایران انتظار داشتند که بر اثر تحریم‌های اقتصادی، ما نه تنها رشد اقتصادی نداشته باشیم، بلکه بر اثر عدم صادرات نفت و گاز با رشد منفی هم مواجه شویم، اما سیاست گذاری‌های صحیح و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در حوزه انرژی مانع از این سناریو شد.


پایان پیام//


منتخب امروز


ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...