روایت یک نماینده اسبق از علت بازداشت زیباکلام


روایت یک نماینده اسبق از علت بازداشت زیباکلام

یک نماینده ادوار مجلس گفت: چندتا موضوع را میان خودشان قاطی کردند و حالا خبرِ گرفتن سکه و پولشویی‌هایشان، فسادهای بین آنها برای طرح صیانت و اختلالات در اینترنت، مشارکت ۸ درصدی در انتخابات و ... درآمده است، گفتند یک شوک خبری ایجاد کنیم.​

به گزارش تجارت‌نیوز، بخش‌هایی از گفت و گوی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی را می‌خوانید:

آقای زیباکلام، یک تاریخ شناس، آدم آزاده، حر و دلسوز کشور هستند، من به شخصه خیلی از حرف‌های او را قبول نداشته و به آنان نقد دارم اما دلیل نمی‌شود که او را در روز نمایشگاه کتاب بازداشت و زندانی کنند. این نشان می‌دهند که آزادی‌های اجتماعی و جمهوریت در خطر است و باید یک فکر اساسی برای آن شود.

من پیش‌بینی می‌کنم که درپی دعواهای اصولگرایان برای کسب کرسی ریاست مجلس می‌خواهند حواس‌ها را پرت کنند اما آنقدر مشکلات زیاد است که با این مسائل پاک نخواهد شد.

هر از چند گاهی می‌خواهند یک شوکی به جامعه وارد کنند، زیباکلام هر از گاهی مطالبی را بیان می‌کرد که انتقادات زیادی هم به او وارد بود اما اینکه این استاد دانشگاه را بازداشت کنند، یکی از خطاهای بزرگ حاکمیتی است، باید بعد از مشارکت ۸ درصدی در انتخابات عزا می‌گرفتند که آن را حماسه خوانده و حتی وزیر کشور توئیت خود را پاک کرد. این اقدامات پسندیده نیست و امیدوارم هرچه زودتر ایشان آزاد شود.

آقای زیباکلام در داخل صحبت می‌کرد، ما هر چه در داخل کشور منتقد داشته باشیم بهتر از آن است که در خارج داشته باشیم، ما نمی‌توانیم سرمایه‌های خودمان را حفظ کنیم.

چندتا موضوع را میان خودشان قاطی کردند و حالا خبرِ گرفتن سکه و پولشویی‌هایشان، فسادهای بین آن ها برای طرح صیانت و اختلالات در اینترنت، مشارکت ۸ درصدی در انتخابات و ... درآمده است، گفتند یک شوک خبری ایجاد کنیم. هرکسی که خبر بازداشت آقای زیباکلام را شنید ناراحت شد. شاید شما هم حرف‌های او را قبول نداشته باشید اما این‌ حرف‌ها هیچ خطری نداشت.

او در زیرزمین که صحبت نمی‌کرد؛ در نشست‌های دانشگاهی، صدا و سیما و حوزه‌های مجوزدار صحبت می‌کرد. این اقدامات، بیرون کردن افراد و ایجاد رادیوهای مخالف درست نیست.

آقای زیباکلام، یک شخصیت سیاسی، بزرگ، آزاده، متفکر و محقق است؛ آدم دوزاری نیست و دستگیری او در روز رونمایی از کتابش در نمایشگاه اقدام تلخی بود. مطمئن هستم که خیلی‌ها در درون انقلاب و سیستم امنیتی از این موضوع متاثر هستند.

منبع : خبر آنلاین
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم