دولت چه برنامه‌ای برای افزایش صادرات گاز ایران دارد؟


دولت چه برنامه‌ای برای افزایش صادرات گاز ایران دارد؟

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: در شرایط فعلی برنامه ای برای صادرات گاز نداریم و اگر قرارداد جدیدی برای صادرات گاز امضا شود، نسبت به آن متعهد خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجید چگینی با اشاره به آخرین وضعیت و برنامه صنعت گاز برای صادرات به اروپا، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ای در این رابطه در دست اجرا نیست.

وی درباره برنامه‌های افزایش صادرات گاز نیز گفت: تعهدات بین‌المللی را انجام می دهیم و اگر قراردادهای جدیدی نیز امضا شود، طبیعتا صادرات افزایش می یابد اما در حال حاضر قراردادهای جاری را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته قرارداد صادرات گاز به عراق به مدت پنج سال دیگر تمدید شد، اظهار کرد: علاوه بر این با کشور ترکیه نیز مذاکراتی را برای تمدید قرارداد داریم که در همین راستا نیز کارگروهی مشترک ایجاد شده و موضوع به طور جدی پیگیری می شود.

چگینی درباره ارمنستان و پاکستان نیز تاکید کرد: ارمنستان متقاضی دریافت گاز بیشتری از ایران است که مذاکرات در این حوزه در حال انجام است، پاکستان نیز در چند ماه گذشته اعلام کرده که قصد دارد قرارداد گازی با ایران را احیا کند و مذاکراتی بین دو کشور صورت گرفته است.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی