اتحادیه‌ ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود


اتحادیه‌ ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد داد یک اتحادیه میان ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود تا همکاری و رقابت برای ارتقای کمی و کیفی کتاب‌های این حوزه صورت گیرد.

اتحادیه‌ ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود

امیرحسین قاضی زاده هاشمی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایران اکونومیست در حاشیه بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: ما خوشحال هستیم در حوزه های فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت سالانه شاهد تولید تعداد زیادی کتاب هستیم.

وی افزود: بنیاد شهید ذاتا یک نهاد فرهنگی است. چون فرهنگ ایثار و شهادت، انسان ساز و جامعه پرداز است و کمک می کند تا مردم راه درست را پیدا کنند. وظیفه اصلی کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند، روایت درست مکتب و نوع نگاه شهدا و انتقال آن به نسل های بعدی است که تبلور جدی و اصلی آن در حوزه کتاب است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: کتاب ها و داستان ها با ادبیات مختلف، متناسب با سن، جنس و قومیت جامعه هدف باید نگارش شود. یعنی کار باید در حوزه کودک و نوجوان، جوان و به ویژه بانوان جامعه باشد حتی به طور تخصصی باید کتاب های متفاوتی برای خانم های خانه دار و شاغل نوشته شود.

اتحادیه‌ ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود

وی افزود: با اینکه کارهای ارزنده و زیادی در حوزه ایثار و شهادت انجام شده است اما هنوز روایت های ناگفته زیادی وجود دارد. شخصیت های زیادی را به جامعه معرفی نکردیم و پیرامون آنها کتابی نوشته نشده یا اگر نوشته شده به درستی معرفی نشده و در دسترس قرار نگرفته است.با اینکه راه زیادی آمدیم اما چندین برابر راه نرفته در این زمینه وجود دارد.

هدفگذاری برای چاپ کتاب های با کیفیت و متنوع در حوزه ایثار و شهادت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انتشارات شاهد وابسته به بنیاد شهید و دوستان ما در معاونت فرهنگی هدفگذاری کرده اند که هر سال کتاب های بیشتری را از نظر کمیت،کیفیت و تنوع موضوعات منتشر کنند، گفت: امسال این انتشارات با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت کرده که ۷۷ عنوان اثر آن جدید است، امیدواریم نهادهای وابسته به بنیاد شهید هرسال با کتاب های بیشتر و با کیفیت تری نسبت به سال قبل در نمایشگاه کتاب شرکت کنند.

قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: برخی از کتاب ها در حوزه ایثار و شهادت را رهبر معظم انقلاب تقریظ کردند که جای شکر دارد و امیدواریم سال بعد بگوییم تعداد بیشتری کتاب چاپ کرده ایم.

قهرمانان ملی باید به جامعه جهانی معرفی شوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: دوستان ما باید هدفگذاری بین‌المللی برای معرفی قهرمانان ملی به جامعه جهانی داشته باشند، با اینکه کتاب هایی در این زمینه ترجمه شده است اما باید در این زمینه با قدرت بیشتری حرکت کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: انتشارات زیادی در حوزه ایثار و شهادت کار می کنند و ما تنها نیستیم باید یک اتحادیه یا سندیکای جمعی درست کنند تا با هم داد و ستد داشته باشند و مکمل یکدیگر کار کنند. همکاری و رقابت باعث ارتقاء کمیت و کیفیت کار می شود، امیدوارم دوستان ما در مجموعه شورای عالی ترویج ایثار و شهادت بتوانند در ذیل آن یک جریانی را در حوزه نشر و طبع کتاب را ایجاد کنند.

وزارت ارشاد شبکه فروش کتاب در سطح بین الملل ایجاد کند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: من در حوزه ایثار و شهادت کتاب زیادی خوانده ام. کتاب راز درخت کاج که پرفروش بوده به چاپ بیست و دوم رسیده و کتاب دختر قالیباف تقریظ رهبر معظم انقلاب را دارد. کتاب این در بوسیدنی است نیز درباره شهیدان خالقی پور است. کتاب های فراوانی با قلم های زیبا و ارزنده در این حوزه منتشر شده است و خواندن این کتاب ها می تواند جزو برنامه روزانه جوانان قرار گیرد.

اتحادیه‌ ناشران در حوزه ایثار و شهادت ایجاد شود

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: هر تمدنی خود را با قهرمان خود معرفی می کند و برخی از کشورها که قهرمان ندارند، قهرمانان خیالی درست می کنند ولی ما قهرمانان زیادی مانند خانم دباغ (مرضیه حدیدچی) را داریم که کتاب های این افراد را می توان به زبان های رایج دنیا ترجمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما شبکه فروش کتاب در سطح بین المللی برای فروش کتاب های ایران وجود ندارد و در معرفی آثار فرهنگی و هنری ایران ضعیف هستیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه کمک کند تا انتشاراتی ها برای ترجمه کتاب ها ترغیب شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...