ثبت بیش از 23 هزار ولادت در سال گذشته/ در لرستان رخ داد


ثبت بیش از 23 هزار ولادت در سال گذشته/ در لرستان رخ داد

به گزارش رکنا از لرستان، فریبرز امیری‌پرنیان، شامگاه دوشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: حدود 14 هزار نفر سال گذشته بدون احتساب مهاجرت به جمعیت لرستان اضافه شده‌است. وی اضافه کرد: 23 هزار و 997...

به گزارش رکنا از لرستان، فریبرز امیری‌پرنیان، شامگاه دوشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: حدود 14 هزار نفر سال گذشته بدون احتساب مهاجرت به جمعیت لرستان اضافه شده‌است.

وی اضافه کرد: 23 هزار و 997 مورد ولادت سال گذشته در لرستان ثبت شده‌‌است که از این تعداد 53 درصد نوزاد پسر و 47 درصد نوزاد دختر بوده‌است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه 9هزار و 980 فوتی سال گذشته در این استان ثبت شده‌است، عنوان کرد: از مجموع فوتی‌های لرستان 56 درصد مرد و 43 درصد زن بودند.

امیری‌پرنیان بیان کرد: 66 نوزاد سال گذشته در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط در لرستان متولد شده‌است و 27 مورد فوتی نیز به ثبت رسیده‌است.

وی خاطرنشان کرد: رتبۀ لرستان از نظر نرخ خام ولادت در کشور 14 است و همچنین درصد تمایل به فرزند سوم و بیشتر نیز در این استان افزایش داشته‌است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به فراوانی نام‌ها در میان نوزادان افزود: بیشترین فراوانی اسامی دختر ثبت‌شده در این استان فاطمه و بیشترین فراوانی اسامی پسر ثبت‌شده امیرعلی و حسین بوده‌است.

مهدی زکی پور/لرستان


ثبت بیش از 23 هزار ولادت در سال گذشته/ در لرستان رخ داد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...