خروج بند س تبصره 6 بودجه از دستور کار مجلس به دلایل نامعلوم


خروج بند س تبصره 6 بودجه از دستور کار مجلس به دلایل نامعلوم

«بند س تبصره ۶» بودجه به دلایل مامعلوم از دستور کار مجلس در روز جاری، خارج شد.

به گزارش بورس‌نیوز، بر اساس اعلام قبلی، قرار بود در روز جاری، نمایندگان مجلس درخصوص یکی از مهم‌ترین ابهامات سال جاری بازار سرمایه تصمیم‏‌گیری کنند تا شاید حل این موضوع به عنوان حکم پایان مسیر نزولی ۱۱ شاخص بورس باشد، اما این امر به دلایلی نامعلوم از دستور جلسه امروز مجلس خارج شد.

طبق نظر متعدد کارشناسان و مسئولین عالی رتبه دولت این بند مالیاتی، مشارکت مردم را هدف قرار داده و در حکم مانعی برای تحقق شعار سال که جهش اقتصادی با مشارکت مردم است، عمل خواهد کرد.

در صورت عدم اصلاح این تبصره، احتمال دارد شرکت‌های کوچک مشمول سقف ۵۰۰ میلیاردی معافیت مالیاتی شوند، اما سود شرکت‌های بزرگ که عمدتا متعلق به سهامداران سهم عدالت و صندوق‌های بازنشستگی است، از این محل ۸۰ هزار میلیارد تومان کاهش خواهند یافت.

فعالان بورسی و اقتصادی در خصوص اصلاح این بند اتفاق نظر داشته و معتقدند در صورت عدم اصلاح این بند، علاوه بر ایجاد اخلال در تأمین مالی شرکت‌ها، بخش خصوصی و دولت، بازار سرمایه نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

فعالان اقتصادی انتظار دارند «بند س تبصره ۶ » قانون بودجه سال جاری که به خبر مهم رسانه‌های اقتصادی کشور تبدیل شده است، طی حضور مجلس فعلی اصلاح شود.

اشتراک گذاری :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش