پیوستن سازمان استاندارد به اتحادیه بین المللی اعتبارسنجی


پیوستن سازمان استاندارد به اتحادیه بین المللی اعتبارسنجی

رئیس سازمان استاندارد در حاشیه جلسه اتاق بازرگانی تهران، از عضویت ایران در اتحادیه بین المللی اعتبار سنجی آزمایشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش بورس‌نیوز، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد، صبح امروز (۲۵ اردیبهشت) مهمان اتاق بازرگانی تهران بود.

اسلام پناه در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران از پیوستن این سازمان به اتحادیه بین المللی اعتبار سنجی آزمایشگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد:عضویت در این جایگاه فنی، صلاحیت کشور را برای صدور کالا و خدمات ساخت ایران مضاعف نموده است. همچنین این عضویت سبب مواجهه اقتصاد کشور با تغییرات چشمگیر در حوزه صادرات خواهد شد.

اسلام پناه با بیان اینکه جهان به این باور رسیده ایران که به لحاظ فنی می‌تواند کالای خود را به حداقل ۱۱۰ کشور دنیا صادر کند، افزود: یکی دیگر از نتایج عضویت ایران در این اتحادیه، کاهش هزینه‌های صادرات به اندازه تفاوت نرخ ارز و ریال است؛ هزینه‌های آزمون و بازرسی در داخل انجام می‌شود، اما در اقصی نقاط دنیا پذیرفته خواهد شد و از طرف دیگر مقدار زمان نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به عملی نشدن قانون تحقیق و توسعه نظام استاندارد، بیان کرد: طی دو سال گذشته، ۶۸ دستورالعمل و روش اجرایی برای این قانون، نوشته و ابلاغ شده است.

اسلام پناه در ادامه درباره بررسی وضعیت X ۵۵ Pro، خاطرنشان کرد: این خودرو در سازمان ملی استاندارد بررسی شده و اقدامات فنی آن نیز صورت پذیرفت؛ در نهایت تصمیم بر آن شد تا پیش فروش، تولید و شماره‌گذاری آن ممنوع شود.

اشتراک گذاری :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تل‌آویوبه تکاپو افتاد/ وحشت از خطرقرارگیری در لیست سیاه سازمان ملل