مقاومت فلسطین نفس اسرائیل را در دروازه شرقی رفح گرفت


مقاومت فلسطین  نفس اسرائیل را در دروازه شرقی رفح گرفت

اقتصادنیوز: نظامیان اسرائیل زیر ضربات سنگین گروه های مقاومت فلسطین در دروازه شرقی شهر «رفح» در جنوب نوار غزه زمین گیر شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، گروه های مقاومت فلسطین پس از گذشت ۲۲۰ روز از تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه و درحالی که ادعای درهم شکستن مقاومت در مناطق مختلف این منطقه را دارند، با ضربات کشنده رزمندگان فلسطینی در شرق شهر رفح دست و پنجه نرم می کنند.

خبر مرتبط
عملیات در رفح، مذاکرات آتش بس را به عقب برد/ قطر فقط نقش میانجی را دارد

اقتصادنیوز: نخست وزیر قطر تاکید کرد مذاکرات تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در حال حاضر دچار رکود شده است.

گردان های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک دستگاه تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را پشت مسجد «التابعین» در شرق شهر رفح با راکت «الیاسین 105» منهدم کرده است.

رزمندگان القسام همچنین ورودی یک تونل را در شرق رفح بمبگذاری کردند و پس از تلاش یگان مهندسی رژیم صهیونیستی برای ورود به این تونل، آن را منفجر کردند.

خبر مرتبط
روند افزایش زخمی های صهیونیست پس از حمله حماس در گذرگاه رفح

اقتصادنیوز: رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سرباز در حمله حماس به منطقه گذرگاه رفح اذعان کرد.

براساس بیانیه گردان های القسام، در این عملیات شماری از نظامیان اشغالگر کشته و زخمی شدند.

انهدام یک بلدوزرنظامی D۹ ارتش رژیم صهیونیستی با راکت الیاسین 105 در منطقه «ابوزیتون» در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه از دیگر دستاوردهای مقاومت بود.

«نیروهای شهید القاسم» شاخه نظامی جبهه دمکراتیک برای آزادسازی فلسطین نیز امروز در بیانیه ای از درگیری شدید رزمندگان خود با نظامیان و ادوات زرهی دشمن در شرق رفح خبر داد.

خبر مرتبط
عملیات نظامی بزرگ در رفح اشتباه است/ نسل کشی در غزه اتفاق نیفتاده!

اقتصادنیوز: جیک سالیوان گفت که ایالات متحده قاطعانه توصیف آنچه در غزه رخ می‌دهد به عنوان نسل کشی را نمی‌پذیرد.

براساس این بیانیه، رزمندگان این جبهه در شرق رفح، یک نفربر زرهی دشمن صهیونیستی را با «آرپی جی» منهدم و یک بمب ضد نفر «نزال» را در مسیر نظامیان صهیونیست منفجر کردند که به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اشغالگر منجر شد.

گردان های «شهداء الاقصی» شاخه نظامی جنبش فتح نیز امروز اعلام کرد که محل استقرار نظامیان و ادوات دشمن را در محور درگیری در محله «السلام» در شرق شهر رفح با خمپاره هدف قرار داده است.

گردان های شهید «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین نیز به نوبه خود در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان این گروه، یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی را در نزدیکی تقاطع «ابوسلطان» در اردوگاه جبالیا هدف قرار داده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام آمادگی مکزیک برای شکایت از رژیم صهیونیستی