بعد از کرونا همه موزه های کشور باز شد جز موزه جواهرات/ علت را بانک مرکزی باید بگوید


به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،با شروع کرونا، موزه جواهرات تعطیل شد.بعد از...
به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،با شروع کرونا، موزه جواهرات تعطیل شد.بعد از کرونا و بازگشایی همه موزه‌ها، موزه جواهرات تعطیل مانده است. توضیح موجه در مورد علت ادامه تعطیلی و ممنوعیت بازدید...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،با شروع کرونا، موزه جواهرات تعطیل شد.بعد از کرونا و بازگشایی همه موزه‌ها، موزه جواهرات تعطیل مانده است.

توضیح موجه در مورد علت ادامه تعطیلی و ممنوعیت بازدید عموم وجود ندارد. موزه جواهرات در خزانهٔ بانک مرکزی قرار دارد و به صورت موزه نیز استفاده می‌شود. این خزانه-موزه در ساختمان بانک مرکزی ایران در خیابان فردوسی تهران قرار دارد.

حال سوال مردم و فعالان حوزه گردشگری این است که چرا همچنان بازدید از این موزه برای عموم دچار ممنوعیت است و موزه تعطیل است.

بسیاری از جواهرات ایران از دورهٔ صفوی،دورهٔ افشار،قاجار و پهلوی در این موزه است.از جمله این جواهرات می‌توان به الماس دریای نور،جقهٔ نادری،تاج‌های سلطنتی،کرهٔ جواهرنشان، تخت طاووس (قاجاری) (تخت خورشید) و تخت نادری اشاره کرد.

با توجه به اینکه موزه جواهرات زیر نظر بانک مرکزی ایران است علت این تعطیلی ادامه دار را نه وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری که بلکه بانک مرکزی باید توضیح دهد.


بعد از کرونا همه موزه های کشور باز شد به جز موزه جواهرات/ علت را بانک مرکزی باید بگوید
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته