سردار شریف: عملیات «وعده صادق» مبدأیی برای نوع نگاه به توانمندی‌های کشور بود


سردار شریف: عملیات «وعده صادق» مبدأیی برای نوع نگاه به توانمندی‌های کشور بود

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات وعده صادق یک مبدأ برای نوع نگاه به توانمندی‌های کشور و درک شناخت شرایط دشمن بود و پس از وقوع عملیات خیلی‌ها متوجه شگرد دشمن شدند. در حالی که در همان ساعات اولیه پس از عملیات وعده صادق رژیم صهیونسیتی اعلام کرد ۹۹ درصد پهبادها و موشک‌ها رهگیری و زده شدند اما واقعیت نمایان شد و همه مشاهده کردند صحبت‌های صهیونیست‌ها فریب رسانه‌ای و عملیات روانی بود.

سردار شریف: عملیات «وعده صادق» مبدأیی برای نوع نگاه به توانمندی‌های کشور بود

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار سرتیپ پاسدار رمضان‌شریف در همایش «در مدار امید» که ظهر امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در تالار لاله قزوین برگزار شد، با اشاره به کشتار بیش از ۳۵ هزار نفر از فلسطینیان توسط رژیم منحوس صهیونیستی طی هفت ماه اخیر اظهار کرد: کار به جایی رسیده که صدای دانشگاه‌های تحت کنترل آمریکا و اروپا از این میزان خشونت درآمده و دنیا پس از ۴۵ سال به ماهیت آنها پی برد و پرده از چهره آنها کنار زده شده در حالی که جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال بود از ماهیت آنها می‌گفت و بی شک در این زمینه دوراندیشی امامین انقلاب و شعور و آگاهی ملت الهام بخش ما، قابل تحسین است.
وی افزود: امروز در دنیا منفورتر از رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها وجود ندارد و نیاز است انعکاس و تبیین عمق ریاکاری و نفاق جنایتکاران عالم به یک گفتمان فراگیر تبدیل شود.
سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: حرف اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا این است که به ظلم و جور علیه مردم فلسطین پایان داده شود. رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در برابر افکار عمومی دنیا کم آورده اند و بعد از ۷۴ سال شرایط طوری پیش رفته رژیمی که خود را شکست ناپذیر معرفی می کرد، با شکست های راهبردی بزرگی مواجه شده‌است.
سردار شریف عنوان کرد: صهیونیست‌ها سه پیروزی را در جنگ با غزه برای خود متصور می‌شدند که یکی آواره کردن مردم غزه، نابودی حماس و آزادی اسرا اما تاکنون به هیچ کدام از این آن ها دست نیافته اند و بر این اساس باید مردم غزه را اسوه، الگو و نمونه مقاومت نامید.
وی اضافه کرد: رزمندگان دلیر حماس و جهاد اسلامی ۷ ماه است که ایستادگی کرده و ضربات سخت نظامی به تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی صهیونیست‌ها وارد کردند که همچنان ادامه دارد و با تلاش آن ها ابهت پوشالی دشمن برملا شد.
این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: عملیات وعده صادق در پاسخ به بمباران کنسولگری ایران در دمشق، بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش کشید چراکه افزایش اعتماد به نفس رزمندگان جهاد اسلامی و حماس و مردم فلسطین و به طور کلی کشورهای جبهه مقاومت برای اسرائیلی ها ضربه مهلکی محسوب می‌شود. آن ها ۷۵ سال با امپراطوری رسانه‌ای و مظلوم نمایی، خود را مدافع حقوق بشر قلمداد می‌کردند اما بعد از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق، در عرصه دفاعی، نظامی و افکار عمومی شکست خوردند و ماهیت و چهره غیرواقعی که از خود ساخته بودند برملا شد. آن ها یقینا بازنده معرکه هستند.

دشمن می خواهد تصویری وارونه از نظام اسلامی به افکار عمومی ارائه دهد

سردار شریف با بیان اینکه ملت ایران، ملتی پیشرو، هوشمند و الهام بخش است، گفت: منکر نارسایی‌های موجود نیستیم اما از توانمندی‌های کشور، عظمت نیروی انسانی و فهیم، معادن، امکانات بسیار غنی، موقعیت جغرافیایی و امکانات مختلف بالایی برخوردار هستیم و می‌طلبد نارسایی‌ها از طریق ساز و کار رسانه‌ای و افکار عمومی به اطلاع دست‌اندرکاران و مسوولان رسانده شود و مسوولان هم با پاسخگویی و انجام کار به موقع، گام موثری در خدمت به مردم بردارند.
این مقام ارشد نظامی اذعان کرد: روابط عمومی‌ها نقش بسیار موثری در امیدآفرینی دارند و می توانند با ارائه عملکرد خوب دستگاه‌های مربوطه و انعکاس دلسوزانه نارسایی‌ها و پیگیری حل آن ها نقش آفرین باشند. روابط عمومی ها باید به گونه‌ای عمل کنند که مدیران امید را در مردم ایجاد و راه انقلاب را ادامه دهند.
سخنگوی سپاه، انقلاب اسلامی را یک گفتمان شکل گرفته بر مبنای فرهنگ دینی و قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام ذکر و اضافه کرد: ۴۵ سال است که ایران اسلامی با اقتدار و بالندگی، آرمان‌ها و اهداف خود را دنبال می‌کند و همزمان هم دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف و طراحی‌های پیچیده و گوناگون تلاش کرده و می‌کند داشته‌ها و آورده‌های انقلاب را ناچیز جلوه بدهد و نقاط ضعف و کاستی‌ها را برجسته کند و تصویری وارونه از نظام اسلامی به افکار عمومی ارائه دهد.
سردار شریف تشخیص بین تصویرسازی واقعی و مجازی را دشوار و تخصصی دانست و اضافه کرد: به دلیل حاکمیت سال‌های متمادی انگلیسی ها و آمریکایی‌ها بر کشور ما، عوامل آن ها شناخت عمیقی از آداب و رسوم و فرهنگ و تاریخ و جامعه دارند و در فضای رسانه‌ای و انتقال پیام توانسته‌اند خوب عمل کنند اما مهم این است که در بیشتر مواقع دچار خطای محاسباتی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال جاه طلبی های صدام و شوق آمریکایی و اتحاد جماهیر شوروی، اعتقاد دشمنان این بود که راحت می‌توانند طومار ایران را در هم بپیچنند و بهترین زمان را هم انتخاب کرده بودند چرا که ساختارهای دفاعی و نظامی دچار چالش شده بود و برخی سران خائن و وابسته به آمریکایی‌ها پست خود را رها کرده بودند و پیروزی و رسیدن به اهداف خود را صد در صد قطعی می دانستند، اما در محاسبات خود متوجه رابطه مردم ایران با رهبری و وابستگی به اعتقادات، ولایت و شور و حرارت انقلابی نشدندـ پیوستگی امام و امت تقریبا همه محاسبات دقیق آنها را دچار چالش کرد و با هدایت الهی و رهبری امام راحل و وجود امت و اداره کنندگان کشور، دوران جنگ به فرصت طلایی تبدیل شد، گرچه فرزندان برومند بسیاری به شهادت رسیدند و خساراتی بر ما وارد شد.
این مقام ارشد نظامی اذعان کرد: تقریبا و تحقیقا تمام رسانه‌های بیگانه جمله پرتکرار اینکه «سپاه و بسیج چکار می‌توانند در جنگ انجام دهند» و «آن ها وقتی آموزش دیده نیستند چگونه وارد کارزار جنگ شده‌اند؟» را بیان می‌کردند به این تصور که در ذهن مردم این جمله را بگنجانند که نمی‌توانند در برابر ارتش آموزش دیده مقاومت کنند.
سخنگوی سپاه افزود: دشمن امروز درصدد گرفتن داشته‌ها اعم از ایمان، توکل، خلاقیت و شجاعت از ملت ایران است و نداشته‌ها را می‌خواهند جایگزین کنند و تصویری غیرواقعی از ایران ارائه دهند.

دشمن در عملیات «وعده صادق» ضربه کاری خورد


سردار شریف بیان کرد: پس از عملیات وعده صادق در برخی از رسانه‌های داخلی با زبان نصیحت و دلسوزی و ایجاد ناامیدی مطرح شد که اسراییلی ها به دنبال پهن کردن دام برای جنگ بین ایران و آمریکا هستند و خسارت‌های بزرگی به کشور دارد می‌شود‌. در این خصوص باید گفت آن ها داشته‌ها و توانمندی‌های کشور را باور نداشتند و نداشته‌های دشمن یا حداقل داشته‌های دشمن را خیلی برجسته کرده بودند، اما ایران به گونه‌ای عمل کرد که دشمن ضربه کاری بخورد و در این بین ایران هم آسیب نبیند که همین هم تحقق یافت.
وی افزود: عملیات وعده صادق یک مبدأ برای نوع نگاه به توانمندی‌های کشور و درک شناخت شرایط دشمن بود و پس از وقوع عملیات خیلی‌ها متوجه شگرد دشمن شدند. در حالی که در همان ساعات اولیه پس از عملیات وعده صادق رژیم صهیونسیتی اعلام کرد ۹۹ درصد پهبادها و موشک‌ها رهگیری و زده شدند اما واقعیت نمایان شد و همه مشاهده کردند صحبت های صهیونیست ها فریب رسانه‌ای و عملیات روانی بود.
این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: عملیات وعده صادق صرفا عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونسیتی بود که به لطف خدای متعال و دعای امام عصر (عج) و به برکت اخلاص رزمندگان به گونه‌ای عمل شد که موجب شگفتی نظامیان برجسته دنیا شد. در این عملیات، علاوه بر مشخص شدن میزان توانمندی و اقتدار ایران اسلامی، ضعف دشمن مشخص شد./فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)