قطر: به تلاش برای ایجاد آتش‌بس ادامه خواهیم داد


قطر: به تلاش برای ایجاد آتش‌بس ادامه خواهیم داد

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز (سه شنبه) به نقش کشور خود در میانجیگری باوجود توقف مذاکرات تاکید و اعلام کرد که دوحه به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه می‌دهد.

قطر: به تلاش برای ایجاد آتش‌بس ادامه خواهیم داد

به گزارش راهرد معاصر؛ «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» افزود: ما این موضوع را برای همه توضیح داده‌ایم که نقش ما محدود به میانجیگری است.

وی با اشاره به اینکه همه بر میانجیگری فعلی، توقف جنگ و بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه تمرکز کرده اند، تصریح کرد که مذاکرات در مورد تبادل اسیران اکنون متوقف است.

وزیر امور خارجه قطر با تاکید بر اینکه در مورد راه توقف جنگ از سوی طرف صهیونیستی شفافیت وجود ندارد، افزود: ما کار و فشار برای دستیابی به توافق آتش بس را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه خطر گسترش درگیری در منطقه وجود دارد، گفت: جنگ در غزه باید متوقف و به جنایاتی که علیه فلسطینیان انجام می‌شود، پایان داده شود.

آل ثانی درباره آینده حضور حماس در قطر هم گفت: تا زمانی که به ادامه ارتباط نیاز باشد، جایی برای گمانه زنی درباره آینده حماس در قطر باقی نمی‌ماند.

وی درباره بازسازی غزه نیز گفت: صحبت درباره بازسازی نوار غزه خیلی زود است.

وزیر امور خارجه قطر در عین حال هزینه مورد نیاز برای بازسازی نوار غزه را ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار تخمین زد.

وی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد و بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیمی عادلانه برای پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل در سازمان ملل اتخاذ کند./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیوگرافی و عکسهای آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار و همسرش