ورق پلی اتیلن چیست


اشخاص بسیاری روزانه با ورق پلی اتیلن و محصولات ساخته شده از آن سر و کار دارند ولی دقیقا

بارها شده که در قصابی ها یک تخته سفید جذاب را دیده باشید که جای تخته گوشت های چوبی قدیمی را گرفته اند ولی شاید ندانید که این تخته گوشت سفید رنگ از جنس ورق پلی اتیلن است .

ورق پلی اتیلن یک ورق پلاستیک از جنس پلی اتیلن است که در بسیاری از لوازمی که امروزه استفاده میکنید بکار رفته است و به طور کلی پلاستیک و پلی اتیلن و بویژه ورق پلی اتیلن و میلگرد پلی اتیلن به طور فزاینده ای در دنیای اطراف ما در حال گسترش هستند .

شاید تا به حال به مخازن آبی که امروزه به دلیل کمبود آب به طور گسترده ای در حال استفاده هستند دقت نکرده باشید که چه مزایای بیشماری دارند یا مثلا به بسیاری از قطعات ریز و درشتی که در جای جای لوازم مورد مصرف خانگی و صنعتی استفاده شده اند از دسته چاقو گرفته تا میله پلاستیکی که با آن گوشت را به داخل چرخ گوشت هدایت میکیند و همچنین هاون آبمیوه گیری و .... دقت کرده اید ؟! بسیاری از اینها از ابتدا از پلی اتیلن در تیراژ تیراژ انبوه تولید می شوند ولی وقتی وسیله ای احتیاج به تعمیر پیدا کرد آنگاه قطعه جایگزین را از ورق پلی اتیلن یا میلگرد پلی اتیلن در تراشکاری مجددا و این بار در تیراژ کم می تراشند که هم به صرفه تر است و هم با تولید قطعات یدکی از اسقاط لوازم مستعمل جلوگیری میشود .

ورق پلی اتیلن PE یکی از پرکاربردترین اقلام نیمه آماده می‌باشد که از پلیمر پلی اتیلن به دست آمده است. پلی اتیلن برای اولین بار در آزمایشگاه ساخته شد که مانند موم سفید رنگی بود و قابلیت شکل پذیری و قالب گیری را دارا میباشد . با گسترش پلی اتیلن در صنایع، این نوع پلیمر با استفاده از پلیمریزاسیون گاز اتیلن وارد صنعت شد.

از ورق پلی اتیلن بیشتر برای تولید وسایل و تجهیزات پلاستیکی مختلف ، صنایع بسته بندی و غذایی ، به عنوان کند کننده بخار آب ، فیلم درب و پنجره ، محافظ سطوحی که در معرض ضربه و فشار هستند ، کفپوش و سقف استفاده می شود زیرا مواد پلی اتیلن آن برای مقاومت در برابر فشار و شکنندگی و مواد شیمیایی مختلف ساخته شده است.

برای آشنایی بیشتر با ورق پلی اتیلن میتوانید به مجموعه تفلون سپید که یکی از قدرتمند ترین شرکتهای تولید ورق پلی اتیلن در ایران است مراجعه کنید.

ورق پلی اتیلن چیست


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصویری از کویر ورزنه که پربازدید شد