نخست وزیر مالزی: نقشی در انتقال نفت تحریم شده ایران نداریم


نخست وزیر مالزی: نقشی در انتقال نفت تحریم شده ایران نداریم

یورونیوز: انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی می‌گوید هیچ مدرکی مبنی بر انتقال نفت تحریم شده ایران از کشتی به کشتی در آبهای کشورش وجود ندارد. این سخن ابراهیم بدنبال اظهارات یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت می‌گیرد که هفته پیش گفت ایران...

نخست وزیر مالزی: نقشی در انتقال نفت تحریم شده ایران نداریم
یورونیوز: انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی می‌گوید هیچ مدرکی مبنی بر انتقال نفت تحریم شده ایران از کشتی به کشتی در آبهای کشورش وجود ندارد.
این سخن ابراهیم بدنبال اظهارات یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت می‌گیرد که هفته پیش گفت ایران برای انتقال نفت از مالزی کمک می‌گیرد و تامین‌کنندگان نفت در مالزی در این امر به تهران کمک می‌کنند.
این مقام آمریکایی همچنین گفته بود که آمریکا در تلاش است تا از تبدیل شدن مالزی به یکی از مراکزی که گروه حماس بتواند از آنجا کمک مالی دریافت و پول‌ها را به مکان‌های دیگر منتقل نماید، جلوگیری کند.
رایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی که به مالزی سفر کرده بود در جریان آن سفر همچنین گفته بود که آمریکا شاهد انتقال نفت جمهوری اسلامی به نزدیکی سنگاپور و کل منطقه بوده است.
این مقام آمریکایی افزوده بود: «ظرفیت انتقال نفت جمهوری اسلامی ایران وابسته به نوعی از ارائه‌دهندگان خدمات مستقر در مالزی است. به همین دلیل هم می‌خواهیم با مقامات مالزی در این رابطه صحبت کنیم.» وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در دسامبر گذشته تحریم‌هایی را بر چهار شرکت مستقر در مالزی به اتهام پشتیبانی از برنامه تولید پهپاد جمهوری اسلامی وضع کرد.
آقای ابراهیم که برای حضور در یک مجمع اقتصادی به قطر سفر کرده در خصوص اتهامات مبنی بر نقش داشتن در فرآیند فروش نفت ایران مدعی شد که مالزی ظرفیت نظارت بر انتقال کشتی به کشتی در آب‌های بین‌المللی را ندارد.
او همچنین در حاشیه ملاقات‌های خود روز گذشته با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار و گفتگو کرد.
نخست وزیر مالزی در این دیدار بر حمایت کشورش از «آرمان فلسطین» تاکید و اضافه کرد که روابط مالزی با گروه حماس دهه‌هاست که ثابت بوده و مالزی این گروه را به عنوان بخشی از «جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین» به رسمیت می‌شناسد.
مالزی که کشوری با اکثریت مسلمان است از حامیان سرسخت آرمان فلسطین به شمار می‌رود و از راه حل دو کشوری برای پایان دادن به درگیری‌های بین اسرائیل و فلسطینی‌ها دفاع کرده است.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محمدعلی ایازی: مردم با «زور و دروغ» حکومت «نافرمانی مدنی» خواهند کرد