همکاری اقتصادی بلاروس و ازبکستان با استان کرمان


همکاری اقتصادی بلاروس و ازبکستان با استان کرمان

استاندار کرمان در دیدار با سفرای کشورهای بلاروس و ازبکستان در نمایشگاه کرمان آیدکس ۲۰۲۴، گفت: استان کرمان در حوزه های معدنی، صنعتی و کشاورزی جزو استان‌ های پیشرو است و این زمینه همکاری بین این استان و سایر کشورها را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار ظهر سه‌ شنبه ۲۵ اردیبهشت در دیدار سفرای بلاروس و ازبکستان در نمایشگاه کرمان آیدکس ۲۰۴ گفت: همکاری ما در حوزه‌ های معدنی و کشاورزی با کشورهای سرمایه‌ گذار رقابتی نیست، بلکه مکمل و تکمیل کننده یکدیگر هستیم.

وی از فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در استان، سخن گفت و افزود: استان کرمان در حوزه معدنی و صنعتی و کشاورزی جزو استان‌ های پیشرو است و بخش عمده‌ ای از صادرات کشور در حوزه کشاورزی است.

استاندار کرمان، تنوع اقلیمی در استان را کم نظیر دانست و تصریح کرد: کرمان در فصول مختلف سال، تولیدات کشاورزی متفاوتی دارد و ظرفیت متنوع میوه‌ ای و کشاورزی زیادی دارد.

فداکار اظهار داشت: در فصل سرد سال از جنوب استان بیشترین محصولات کشاورزی به روسیه و بلاروس صادر می‌ شود و استان‌ های دیگر هم پوشش داده می‌ شوند.

وی در خصوص حوزه گردشگری استان و ظرفیت‌ های مربوط به آن، اظهار داشت: خیلی از جاذبه‌ های گردشگری استان کمتر معرفی شده‌ اند، در حوزه تاریخ و میراث فرهنگی نمادهای فرهنگی از دوره‌ های مختلف تاریخی در استان وجود دارد و یک سوم از آثار ثبت جهانی کشور به استان اختصاص دارد.

استاندار کرمان اذعان داشت: در حوزه صنایع دستی، فرش و پته، استان کرمان حرف اول را می‌زند و همچنین ظرفیت بی‌ نظیری مانند کویر که سالانه گردشگران زیادی به استان وارد می‌ شوند.

فداکار، برگزاری رویداد آیدکس را در استان مهم دانست و ابراز داشت: این همایش فرصتی است؛ برای معرفی ظرفیت‌ های سرمایه‌ گذاری استان و بازدید میدانی سرمایه‌ گذاران می‌ تواند باعث معرفی ظرفیت‌ های استان به کشورهای داخلی و خارجی شود.

وی، با اشاره به مشترکات فرهنگی با کشور ازبکستان گفت: زبان مشترک، کمک زیادی در ارتباطات دو کشور کرده و اگر زمینه‌ ای برا همکاری و سرمایه‌ گذاری در استان فراهم شود، حمایت خواهیم کرد.

استاندار کرمان، با اشاره به ظرفیت‌ های معدنی استان کرمان، اذعان داشت: در زمینه معدنی می‌ توانیم با بلاروس ظرفیت همکاری داشته باشیم، در بحث ماشین‌ های معدنی نیز کرمان جزو استان‌ های برتر است؛ که در این زمینه حمایت و همکاری خود را اعلام می‌ کنیم.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه سفیر بلاروس و سفیر ازبکستان گزارشی از ظرفیت‌ های معدنی و کشاورزی را برای همکاری دو جانبه و توسعه روابط منطقه‌ ای ارائه کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بلینگام بازیکن فصل لالیگا