5 رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند


5 رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند

یکی از اولین چیزهایی که به دید فردی در بیرون از خانه شما می آید، درب ورودی است. رنگ و طرح درب ورودی اولین برداشت از حال و هوای کلی خانه را شکل می دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید نمای بیرونی خانه خود را گران‌قیمت نشان دهید، انتخاب رنگ مناسب برای درب ورودی بسیار مهم است. برای باکلاس نشان دادن نمای بیرونی خانه خود نیاز به صرف هزینه زیادی نخواهید داشت.

هنگامی که می خواهید رنگ درب ورودی را انتخاب کنید، باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. اینکه آیا نمای خانه آجرکاری شده یا رنگ‌آمیزی شده است. آیا رنگی در نمای خانه وجود دارد که بتوانید از آن برای انتخاب رنگ درب ورودی الهام بگیرید؟

در ادامه، به معرفی ۵ رنگ می پردازیم که خانه شما را گران قیمت‌تر نشان می دهند.

۱. آبی

اگرچه معمولاً رنگ‌های خنثی برای طراحی فضای داخلی محبوب هستند، اما در طراحی نمای بیرونی بدون اضافه کردن رنگ های جذاب، نمی توان تاثیر مد نظر را گذاشت. رنگ های جذاب برای درب ورودی، آنهایی هستند که لبخند را بر لبان شما می نشانند. انتخاب رنگ آبی می تواند یک گزینه مناسب باشد.

رنگ آبی، به همان اندازه که چشم‌گیر است، آرامش دارد. شما می توانید از طیف متنوعی از رنگ آبی برای تزئین و گران قیمت نشان دادن خانه خود استفاده کنید.

۵ رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند

رنگ آبی تیره تاریخچه ای غنی و جهانی دارد. کاساندرا الیس، رنگ‌شناس و مؤسس رنگ‌های دست‌ساز آتلیه الیس درباره این رنگ گفته است:

پیش از تولید رنگ‌های مدرن، رنگ آبی یکی از دشوارترین و گران‌ترین رنگ‌ها برای ساخت بود. رنگ آبی تیره واقعاً جادویی است.

۲. مشکی

برداشت اولیه از خانه مهم است و شما می خواهید که خانه‌تان تمیزتر و جذاب تر از همسایه هایتان به نظر برسد. برای ایجاد یک ظاهر کلاسیک و شیک، رنگ مشکی یک انتخاب مناسب برای رنگ درب ورودی است. همچنین گفته می شود که مشکی تنها رنگ درب ورودی است که ارزش ملک شما را افزایش می دهد، بنابراین اگر قصد فروش خانه خود را دارید، گزینه بسیار خوبی است.

پتی کلی، متخصص رنگ و دکوراتور داخلی درباره انتخاب رنگ مشکی برای درب ورودی گفته است:

درب ورودی مشکی همیشه شیک است. استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون می‌تواند با خانه‌های سنتی تر هماهنگ باشد و و درب ورودی را به یک نقطه کانونی و مرکز توجه تبدیل کند.

تصور می شود کسانی که خانه ای با درب ورودی مشکی رنگ دارند، دارای قدرت و اقتدار بیشتری هستند. رنگ مشکی می تواند حس جدی بودن، پیچیدگی و قدرت را القا کند.

۵ رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند

۳. سبز

دکوراسیون با رنگ سبز، با ماندگاری و زیبایی طبیعت عجین شده و انتخابی بدون تاریخ انقضا برای نمای داخلی و خارجی بوده که همواره محبوبیتش را حفظ کرده است.

هنگامی که صحبت از رنگی برای طراحی خانه به میان می‌آید، رنگ سبز که نمادی از طبیعت، طراوت و سرزندگی است، طرفداران زیادی دارد.

کارن هالر، متخصص روانشناسی رنگ و طراحی در این باره گفته است:

استفاده از رنگ سبز تیره در نمای بیرونی خانه، احساس اطمینان و آرامش را به ارمغان می آورد. همچنین این رنگ، رنگ فراوانی و غناست و به نوبه خود می تواند خانه شما را گران تر نشان دهد.

۵ رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند

۴. قرمز

یکی از پرشورترین رنگ ها برای استفاده در طراحی خانه، رنگ قرمز است. این رنگ، نماد انرژی مثبت و تجمل است و از طیف کم رنگ تا پررنگ خود، می تواند نمای بیرونی خانه شما را متحول کرده و حال و هوای متفاوتی را ایجاد کند.

از نظر تاریخی، رنگ قرمز با ثروت و جایگاه برجسته ارتباط دارد. در قرن هفدهم، از رنگ قرمز در کف کفش‌های درباریان اشرافی استفاده می‌شد. همچنین تاریخچه استفاده از فرش قرمز به یونان باستان بازمی‌گردد.

ماریان شیلینگفورد، مدیر شرکت Dulux درباره استفاده از رنگ قرمز در طراحی خانه گفته است:

ما از ابتدای پیدایش بشر از رنگ قرمز برای تزئین خانه‌هایمان استفاده می‌کردیم. رنگدانه قرمز در تدفین نئاندرتال ها به عنوان نماد زندگی استفاده می شد. رنگ قرمز می تواند جلوه ای زیبا به باشکوه‌ترین خانه‌ها ببخشد.

۵ رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند

۵. قهوه ای

رنگ قهوه ای با کاربرد زیادی که در دکوراسیون خانه دارد، طرفداران بی شماری پیدا کرده است. در سال های اخیر، رنگ‌ قهوه‌ای و عسلی دوباره جای خود را در فضای داخلی و خارجی خانه ما باز کرده اند. طیف های رنگی عسلی، کاراملی و شکلاتی گرما و راحتی را به فضای بیرونی و داخلی خانه های ما می آورند و حس دنج بودن را القا می کنند.

زیبایی انتخاب رنگ قهوه ای در این است که به بسیاری از رنگ ها می آید. قدرت پالت رنگ قهوه ای برای افزودن گرما و ظرافت به درب ورودی را نباید دستکم گرفت.

۵ رنگ درب ورودی که خانه شما را گران‌قیمت نشان می‌دهند


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کدام ویتامین‌ها باهم تداخل دارند؟