رمزگشایی از حمله اخیر غرب به یمن


رمزگشایی از حمله اخیر غرب به یمن

منابع خبری از تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن خبر دادند. شبکه المیادین لبنان از حمله مشترک آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده واقع در غرب یمن خبر داد.

تجاوزات آمریکا و انگلیس به خاک یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، چرا که نیرو‌های مسلح یمن در پاسخ به جنایات و تجاوزات مستمر این رژیم علیه مردم مظلوم غزه، کشتی‌های رژیم اشغالگر و تمام کشتی‌های مرتبط با آن را در دریای سرخ و دریای عرب و تنگه باب‌المندب هدف قرار‌می‌دهد تا این رژیم وادار به توقف تجاوزات و پایان محاصره غزه شود.

تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن نشانه چیست؟
حمله اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، نقطه آشکارساز استیصال آنها در جنگ غزه و منطقه غرب آسیاست. برخی استراتژیست‌های ارشد آمریکایی و انگلیسی در ماه‌های گذشته مدعی بودند حمله آنها به یمن، منجر به کاهش قدرت انصارا... و متعاقبا، توقف حمایت آن از مردم غزه در جنگ با رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد شد. با این حال انصارا... لحظه‌ای عملیات خود را در دریای سرخ علیه آمریکا، انگلیس و کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم کودک‌کش صهیونیستی متوقف نساخته است. در این میان، ائتلاف‌سازی غرب در دریای سرخ با شکست مواجه شده است.

ابطال پیش‌فرض‌های آمریکا و اسرائیل
استیصال مطلق واشنگتن و تل‌آویو در مواجهه با مقاومت یمن از هر زمان دیگری بارز‌تر است. واشنگتن و لندن با این پیش‌فرض، حملات اولیه علیه یمن را انجام داده‌اند که صنعا اقدامی در قبال آنها صورت نخواهد داد! اما یمنی‌ها با قاطعیت و درایت مثال‌زدنی خود، ائتلاف ساخته شده از سوی سنتکام و پنتاگون را در‌هم کوبیدند. مقامات آمریکایی که بار‌ها در مواضع پنهان و آشکار خود گسترش جنگ در منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده بودند، با حمله به یمن نشان دادند که میان سیاست اعلامی و عملی آنها در مناطق گوناگون دنیا ازجمله غرب‌آسیا، فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد. خبرگزاری بلومبرگ با توصیف این حملات آمریکا به «قمار»، هشدار داد: «واشنگتن در شرایطی حمله کرد که بار‌ها اعلام کرده بود دربحبوحه جنگ بین اسرائیل و حماس، جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه‌ای، بزرگ‌ترین اولویت ماست. بازداشتن صنعا، مسأله آسانی نیست. یمن موفق شد در برابر عملیات نظامی به رهبری عربستان‌سعودی برای سرنگونی آن مقاومت کند و هنوز هم [عزم آن]به شدت راسخ است.» هما ن گونه که تاکید شد، واشنگتن با حمله به یمن وارد باتلاق به‌مراتب عمیق‌تری در منطقه شده که خروج از آن دیگر برای کاخ‌سفید و متحدانش امکان‌پذیر نخواهد بود. در این میان کمترین اهمیتی ندارد که چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۴ بر مسند قدرت در کاخ‌سفید بنشیند! واشنگتن با چالشی راهبردی و استراتژیک درغرب آسیا مواجه شده و خواهد شد که فرجام آن، چیزی جز شکست سنگین منطقه‌ای آمریکا نخواهد بود.

رمزگشایی از حمله اخیر غرب به یمن

یمن، دست غرب را خوانده است
فادی بودیه، تحلیلگر لبنانی و سردبیر نشریه بین‌المللی المرایا در خصوص حمله دوباره آمریکا و انگلیس به خاک یمن می‌گوید: «این حمله از سر یک هوشمندی و قدرت ابتکار عمل استراتژیک نبوده و صرفا واکنشی نسبت به شکست غرب در مهار مقاومت یمن محسوب می‌شود. آمریکا و انگلیس تصور می‌کردند حمله به خاک یمن و اعلام خبر تشکیل ائتلاف آنها در دریای سرخ، منجر به عقب‌نشینی انصارا... از مواضع خود علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد شد. با این حال مقاومت یمن در مقابل آمریکا و انگلیس به خوبی ایستاد، چنانچه در طول هشت سال جنگ نیز در مقابل چندین کشور در منطقه و آمریکا و انگلیس ایستاد. یمن به نماد شکست غرب در منطقه تبدیل شده است. این قاعده در خصوص رژیم اشغالگر نیز صادق است.»

این تحلیلگر لبنانی می‌افزاید: «در حال حاضر، نوعی سردرگمی راهبردی از سوی غرب در قبال تحولات منطقه مشاهده می‌شود. قطعا هر اندازه زمان سپری می‌شود، بر شدت این سردرگمی و شکست افزوده می‌شود. برخلاف آنچه واشنگتن و لندن تصور می‌کردند، گذشت زمان در جنگ غزه و فرسایشی شدن آن، نفعی برای آنها نداشته است. در مقابل، گروه‌های مقاومت آماده وارد ساختن سخت‌ترین ضربات ممکن به تل‌آویو و حامیان آن هستند. بدون شک هزینه‌های حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی، هم در برهه کنونی (زمان جنگ غزه) و هم در آینده برای آنها بسیار گران تمام خواهد شد.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


حمله دوباره آمریکا و انگلیس به یمن