انجام بالغ بر 1500 عمل جراحی پیوند در سال گذشته در فارس


انجام بالغ بر 1500 عمل جراحی پیوند در سال گذشته در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن گرامیداشت روز ملی اهدای عضو، بر گسترش هرچه بیشتر آگاهی جامعه نسبت به این اقدام خداپسندانه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» از خانواده های ایثارگر و فداکار اهداکننده عضو، تیم فراهم آوری اعضا، متخصصان و کادر درمانی مراکز درمانی و تمامی افرادی که به هر نحوی موجب ترویج فرهنگ کارخداپسندانه اهدای عضو می شوند، قدردانی کرد.

او افزود: در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ عمل پیوند اعضا در شیراز انجام شده که این مرهون تلاش کادر درمان، شامل اساتید و پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش های پیوند است.

دکتر شریفی اضافه کرد: استان فارس مفتخر است که به پشتوانه تلاش های بی فقه تیم فراهم آوری اعضا و همت متخصصان و کادر درمانی مراکز درمانی و همراهی مسوولان و همدلی مردم به عنوان یکی از استان های برتر در زمینه اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی و انجام پیوند اعضا مطرح شود.

او ادامه داد: بیست و پنجم تا سی یکم اردیبهشت به عنوان هفته ملی اهدای عضو نامگذاری شده است که نشان از روحیه ایثارگرانه و مهربان افرادی است که با این تصمیم خود، تولدی دوباره به افراد نیازمند می بخشند.

معاون درمان دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب، شاهد این باشیم که دغدغه های بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برطرف شود


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!