فرانسه و هلند مسکو را تحت فشار می گذارند؟ تحریم ها در راهند؟


فرانسه و هلند مسکو را تحت فشار می گذارند؟ تحریم ها در راهند؟

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز نوشت که فرانسه و هلند به‌دنبال اعمال جهانی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هر موسسه مالی‌ای هستند که در خرید کالا و یا فن‌آوری ساخت تسلیحات به ارتش روسیه کمک کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، رویترز دیشب (۲۵ اردیبهشت) نوشت که اتحادیه اروپا تلاش کرد از دور زدن ۱۳ بسته تحریمی ای که از فوریه ۲۰۲۲ و حمله روسیه به اوکراین علیه این کشور اعمال شده، جلوگیری کند. تحریم های فعلی شامل ممنوعیت فروش برخی کالاها و فناوری های دو منظوره به روسیه است که بطور همزمان کاربرد غیرنظامی و نظامی دارند.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز این پیشنهاد را در قالب چهاردهمین بسته در دست تدوین برای تحریم های ضد روسیه، بررسی خواهند کرد.

بر اساس این پیشنهاد، هر شخصیت حقیقی یا حقوقی در اتحادیه اروپا از انجام تجارت با هر موسسه مالی در جهان که توسط اتحادیه اروپا به عنوان حامی مستقیم یا غیرمستقیم ارتش روسیه در دستیابی به کالاها و فناوری های ممنوعه دومنظوره شناخته شده، منع می شود.

خبر مرتبط
وزیر دفاع جدید روسیه مشخص شد/ پوتین به این چهره اعتماد کرد

اقتصادنیوز: شبکه خبری «راشا تودی» پس از موافقت مجلس دومای روسیه اعلام کرد که «آندری بلوسوف» رسما وزیر دفاع روسیه شد.

به نوشته رویترز، با توجه به چنین ممنوعیتی، موسسات مالی خاورمیانه، ترکیه یا حتی چین ممکن است از فروش کالاهای دومنظوره مورد تحریم اتحادیه اروپا به روسیه خودداری کنند تا از دسترسی به تجارت با اروپا و بازارهای مالی اتحادیه محروم نشوند.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند که کمیسیون اروپا احتمالاً تحریم چنین موسسات مالی را با آمریکا هماهنگ کرده و در نتیجه کارایی آن افزایش می یابد.

شاید مجارستان که روابط گرمی با مسکو داشته و احتمالاً آلمان که مایل است روابط تجاری نزدیک با چین را به خطر نیاندازد، با این پیشنهاد مخالفت کنند.

خبر مرتبط
سرقت بزرگ روسیه از اوکراین؛ دبی دوباره پرطرفدار شد/ بازار با کاهش قیمت‌ها خو گرفت

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران عمده قیمت ها شیب نزولی را تجربه کردند، قیمت لیر ترکیه هم امروز پایین آمد و 20 تومان ارزان و 1840 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

پیش بینی می شود چهاردهمین بسته تحریمی بروکسل که تصویب آن به اجماع ۲۷ کشور عضو نیاز دارد، در ماه ژوئن (خرداد / تیر) آماده شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عملیات نظامیان روسی برای آزادسازی سربازان چادی اسیرشده توسط شبه نظامیان