20 درصد سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دشوار است


20 درصد سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دشوار است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی سؤالات مفهومی هستند و درصد سؤالات دشوار در امتحانات نهایی در پایه دوازدهم تا سقف ۲۰ درصد و برای پایه‌های دهم و یازدهم کاهش می‌یابد.

20 درصد سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم دشوار است

به گزارش راهبرد مهاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش امروز درباره طراحی سوالات امتحانات نهایی گفت: برخی سوالات مفهومی هستند و درصد سوالات دشوار در امتحانات نهایی در پایه دوازدهم تا سقف 20 درصد و برای پایه‌های دهم و یازدهم کاهش می‌یابد و دانش‌آموزان چارچوب طراحی سوالات امتحانات نهایی که در سایت سازمان پژوهش منتشر شده است را حتما مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در طراحی سوالات از تمام مناطق کشور دبیر دعوت می‌کنیم.

زارعی بیان کرد: در حوزه‌های اجرای آزمون نیاز به اینترنت نداریم چون سوالات روز قبل به حوزه ارسال می‌شود و رئیس حوزه دریافت و در سیستم بارگذاری می‌کند و در حوزه‌های تصحیح به ثبات اینترنت نیاز داریم. برای برگزاری امتحانات نهایی درخواست قطع اینترنت را مطرح نکردیم چون این کار امکان پذیر نیست.

زارعی گفت: شناسایی شبکه‌هایی که مشغول اغواگری دانش‌آموزان درباره فروش سوالات هستند توسط دستگاه‌های امنیتی رصد و با آنها برخورد می‌شود./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)