وضعیت آب و هوا، امروز 26 اردیبهشت 1403؛ تداوم بارش باران در اغلب نقاط کشور در 3 روز آینده


وضعیت آب و هوا، امروز 26 اردیبهشت 1403؛ تداوم بارش باران در اغلب نقاط کشور در 3 روز آینده

ایلنا: سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ در اغلب نقاط کشورمان طی سه روز آینده خبر داد. پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا...

وضعیت آب و هوا، امروز 26 اردیبهشت 1403؛ تداوم بارش باران در اغلب نقاط کشور در 3 روز آینده

ایلنا: سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ در اغلب نقاط کشورمان طی سه روز آینده خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت) در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، شمال سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد‌ و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) در مناطقی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی در امتداد رشته‌کوه البرز و نقاطی از مرکز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این روز شدت بارش در شمال شرق و نوار شمالی کشور خواهد بود.

همچنین روز شنبه (۲۹ اردیبهشت) در نوار شمالی و برخی مناطق نوار شرقی کشور بارش و وزش باد شدید انتظار می‌رود. روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) نیز بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب کشور تشدید خواهد شد و در دامنه‌های جنوبی البرز نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز رگبار و رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، خلیج فارس و تنگه هرمز طی پنج روز آینده، دریای عمان شنبه و یکشنبه و دریای خزر از شنبه تا دوشنبه مواج خواهند بود.

آسمان شهر تهران فردا (۲۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد و طی جمعه (۲۹ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش شدید و احتمال خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است، طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۸ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)