زارع‌پور از افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در ایران خبر داد


زارع‌پور از افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در ایران خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اعلام اینکه پوشش شبکه فیبرنوری تا پایان امسال به 14 میلیون خانوار (دوسوم کشور) می‌رسد، اعلام کرد: همه طرح‌هایی که دیروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور بود که حاصل آن افزایش کیفیت و سرعت شبکه و اینترنت است.

به گزارش اسپوتنیک، عیسی زارع‌پور در آستانه روز جهانی ارتباطات با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به جلسه نظارت ستادی رئیس جمهوری در وزارت ارتباطات که روز گذشته (سه‌شنبه 25 اردیبهشت) برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه روز جهانی ارتباطات توفیق میزبانی از رئیس جمهوری را داشتیم و همه طرح‌هایی که امروز با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در کشور بود که حاصل آن افزایش کیفیت و سرعت شبکه و اینترنت می‌شود.
وزیر ارتباطات ایران با اشاره به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها گفت: ما پس از افتتاح این پروژه در استان قم که کل شهرهای این استان تحت پوشش قرار گرفت، روز گذشته (سه‌شنبه) نیز این پروژه در 20 شهر دیگر کشور غیر از استان قم افتتاح و همزمان عملیات اجرایی در 50 شهر دیگر آغاز شد.
زارع‌پور اظهار داشت: در حال حاضر 7 و نیم میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گرفته‌اند و برنامه ما این است که تا پایان سال میزان پوشش را به 14 میلیون خانوار برسانیم؛ یعنی دوسوم کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد و سال بعد نیز کل شهرهای کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به ضرورت اتصال به فیبرنوری منازل و کسب و کارها، گفت: اکنون حدود به نیم میلیون نفر در مجموع از فیبرنوری و VDSL استفاده می‌کنند و برنامه ما این است که امسال این عدد را به دو میلیون برسانیم، البته دلیل این فاصله بین پوشش و اتصال این است که ما باید اول پوشش را ایجاد و زیرساخت را فراهم می‌کردیم و بعد فراخوان می‌دادیم. الان که به نقطه قابل قبولی از لحاظ پوشش رسیده‌ایم که برنامه‌ای برای افزایش میزان اتصال به دو میلیون خانوار را تا پایان سال در دستور کار قرار داده‌ایم.
وزیر ارتباطات با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای افزایش میزان اتصال در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، گفت: با دستور رئیس جمهوری باید به کمک همکارانم برنامه‌ریزی کنیم که میزان اتصال به فیبرنوری را تا پایان سال به بیش از2 میلیون خانوار برسانیم.
زارع‌پور با بیان اینکه همزمان با توسعه لایه دسترسی با پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، شبکه انتقال و شبکه IP کشور نیز توسعه داده شد، گفت: با افتتاحی که روز گذشته انجام شد، تقریباً ظرفیت شبکه انتقال و شبکه IP کشور حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: در شبکه انتقال برای نخستین بار از تجهیزات انتقال نوری کاملاً ایرانی استفاده شد که 20 ترابایت از ظرفیت ایجاد شده (تقریباً یک‌سوم ظرفیت شبکه انتقال) را شامل می‌شود که با تجهیزات با کیفیت داخلی توسعه داده شد تا ایران به جمع تعداد محدود کشورهایی که چنین تجهیزاتی می‌سازند، اضافه شده باشد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقیقت قربانی چشم‌های بسته رسانه‌های جریان اصلی درباره غزه