بخش تعاون بستر ساز مشارکت مردم برای جهش تولید است/ رشد 42 درصدی منابع بانک توسعه تعاون در سال 1402


بخش تعاون بستر ساز مشارکت مردم برای جهش تولید است/ رشد 42 درصدی منابع بانک توسعه تعاون در سال 1402

مدیر عامل بانک توسعه تعاون، بخش تعاون را بستر ساز مشارکت مردم برای جهش تولید عنوان کرد و گفت: منابع بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۲، 42 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شیخ حسینی » در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جامعه کارگری مطالب بسیار مهمی در جهت تبیین مشارکت مردم فرمودند که باید سرلوحه فعالیت ارکان بخش تعاون کشور قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تعاون در حوزه تولید و زیربخش های تولید می تواند شعار سال را در بهترین شکل، اجرایی و عملیاتی کند.

وی یادآور شد:بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری،مردم می توانند در زمینه مسائل صنعتی و خانگی،صنایع دستی، کشاورزی، مشارکت کنند. باید راه به مردم نشان داده و زمینه مشارکت مردم فراهم شود. مشارکت مردم باید آسان سازی شود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون به نکات رئیس جمهور در سفر اخیر به سمنان مبنی بر نقش تعاونی ها در تحقق شعار سال و میدان دادن به تعاونی ها به عنوان یکی از جلوه های تقویت مشارکت مردم اشاره کرد.

شیخ حسینی ادامه داد:بخش تعاون از نظر تعداد شامل یک درصد کل بنگاه های اقتصادی خرد،کوچک، متوسط و بزرگ کشور می شود اما بیش از 8 درصد اشتغال کشور مربوط به این تعاونی ها است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: بخش تعاون کشور از فرصتی که در ارکان نظام و دولت سیزدهم ایجاد شده باید حداکثر استفاده را در راستای ارتقای این بخش ببرد.

شیخ حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد بانک توسعه تعاون اعلام کرد:میزان منابع و مصارف بانک توسعه تعاون از شبکه بانکی یک درصد است اما با هدایت منابع و تمرکز بر بخش واقعی اقتصاد،اثربخشی و اقدامات مهمی در جهت حمایت از تعاونی ها وتولید کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: بالاترین رشد منابع در شبکه بانکی به بانک توسعه تعاون تعلق دارد.رشد منابع شبکه بانکی در پایان سال گذشته 26 درصد بود اما رشد منابع در بانک توسعه تعاون به 42 درصد رسید.

وی افزود: همچنین رشد مصارف در شبکه بانکی 26 درصد بود که این شاخص در بانک توسعه تعاون 38 درصد بود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت:مطالبات غیر جاری که به عنوان شاخص سلامت بانکی مطرح است در نظام بانکی 8/8 درصد است اما در بانک توسعه تعاون این شاخص به 3/3 درصد رسیده و این بانک توسعه ای در شاخص مطالبات غیرجاری برترین بانک است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر نگاه بلندمدت و توسعه ای به اقتصاد ایران ،اعلام کرد: بیش از 45 درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون به طرح های ایجادی و توسعه ای پرداخت شده در حالی که شبکه بانکی 17 درصد منابع خود را به طرح های ایجادی و توسعه ای اختصاص داده است.این مهم نشان از مدیریت اصولی و علمی نقدینگی در بانک توسعه تعاون دارد.بر این اساس ناترازی نقدینگی در این بانک به صفر نزدیک شده است.

وی بیان کرد:کل تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال گذشته به 53 هزار میلیارد ریال رسید.

شیخ حسینی تصریح کرد: در حالی که 55 درصد منابع بانک متعلق به بخش تعاون است اما بانک توسعه تعاون بیش از 67 درصد از تسهیلات خود را بخش تعاون پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: با نگاه توسعه محوری که در بانک توسعه تعاون حاکم است،بخش تولید با دریافت بیش از 60 درصد تسهیلات در صدر قرار دارد.

به گفته وی،حدود 60 درصد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از ابتدای تشکیل از سال 88 تاکنون در حوزه های مختلف در دو سال گذشته ودر دولت سیزدهم در شعب بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

شیخ حسینی تصریح کرد:پرداخت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات سفرهای استانی ریاست جمهوری موجب شده است که بانک توسعه تعاون در رتبه اول در شبکه بانکی قرار گیرد.

وی ادامه داد:در حال انعقاد قرارداد ارزی با صندوق توسعه ملی هستیم و پیش بینی می شود خدمات ارزی بانک توسعه تعاون در سال جاری جهش قابل ملاحظه ای ای داشته باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)