«نقش رسانه ها در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت» منتشر شد


«نقش رسانه ها در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت»  منتشر شد

کتاب «نقش رسانه ها در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت» نوشته دکتر منصور ساعی از اساتید روزنامه نگاری و صاحبنظران حوزه روابط عمومی، از سوی «مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، این کتاب در بهار ۱۴۰۳ در ۹ فصل و ۲۸۷ صفحه از سوی «مرکز آموزش و پژوهش های سلامت اداری و مبارزه با فساد» وابسته به سازمان بازرسی کل کشور منتشر شده است که موضوع اصلی این کتاب رسانه ها و نظارت برسازمان های دولتی است.

در واقع رسانه های جمعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و مدنی، همواره از عوامل و متغیرهای مهم در بحث نظارت برمحیط و حراست از آن از طریق اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تحلیل و تفسیر و نقد رویدادها بوده اند. در واقع یکی از کارکردهای اساسی رسانه ها، نظارت و مراقبت(دیده بانی) و ایجاد شفافیت در محیط است.

در این کتاب تاکید شده: رسانه ها با ایجاد شفافیت و انتقاد از انحرافات و کژکارکردی هاو قانونگریزی ها در یک نظام سیاسی و اجتماعی، سبب اتخاذ وتقویت تصمیمات و عملکرد درست و استاندارد و اصلاح اقدامات و رویه های مضر و مخرب و جلوگیری از فسادهای اداری می شود و به عنوان یک عامل کنترلی و نظارتی به شفاف سازی تصمیمات و عملکرد دولت و سازمان های اجتماعی عمل می کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)