کشف ‌و ضبط 2 دستگاه فلزیاب در قروه


کشف ‌و ضبط 2 دستگاه فلزیاب در قروه

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۲ دستگاه فلزیاب در شهرستان قروه کشف و ضبط شد و ٢ متهم آثار تاریخی در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر گزارش ارسال شده به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان قروه، پاسگاه انتظامی دلبران در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو شخصی مشکوک شد که پس از بازرسی از آن، ۲ دستگاه فلزیاب با متعلقات و یک دستگاه مانیتور کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این زمینه ۲ نفر با هویت مشخص، شناسایی و دستگیر شدند و پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اضافه کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است، در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در سریعترین زمان ممکن به فرماندهی یگان اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...