بازدهی بورس در هفته چهارم اردیبهشت 1403/ فرار حقیقی‌ها از بازار سهام


بازدهی بورس در هفته چهارم اردیبهشت 1403/ فرار حقیقی‌ها از بازار سهام

نگاهی به معاملات هفته چهارم اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد شاخص‌های بورسی در پنج روز معاملاتی این هفته سقوط نسبتاً سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی تابلو بورس در هفته چهارم اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد شاخص کل در این مدت 2.46 درصد کاهش ارتفاع داشته است. به طوری که این نماگر در پنج روز کاری این هفته از تراز دو میلیون و 219 هزار واحد در پایان بورس هفته گذشته به دو میلیون و 164 هزار واحد در پایان بورس چهارشنبه رسیده است.

شاخص هم‌وزن نیز در این هفته همین روند را اما با شدت بیشتری پشت سر گذاشته است. به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در هفته چهارم اردیبهشت 1403 حدود 3.24 درصد پایین آمد و از 737 هزار واحد به 714 هزار واحد رسیده است.

گفتنی‌ است بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه هفت میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل سه هزار و 66 میلیارد تومان را رقم زده است.

همچنین بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد مجموعاً هزار و 337 میلیارد تومان پول حقیقی در این هفته از بورس خارج شده است.

بورس هفته چهارم اردیبهشت در یک نگاه

نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته چهارم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد شاخص‌های بورسی در همان روز ابتدایی روند نزولی هفته گذشته را از سر گرفتند. به طوری که در پایان بورس شنبه، شاخص کل 0.49 درصد و شاخص هم‌وزن 0.6 درصد کاهش ارتفاع داشتند.

در روز یکشنبه نیز همین روند ادامه یافت و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به‌ترتیب 0.68 و 0.63 درصد پایین آمدند. این نزول در روز دوشنبه با شدت بیشتری اتفاق افتاد و شاخص کل در این روز 1.48 درصد و شاخص هم‌وزن 1.76 درصد کاهش ارتفاع پیدا کردند.

در روز سه‌شنبه اما معاملات سهم‌های بزرگ کمی رشد قیمت داشت و شاخص کل را حدود 0.2 درصد بالا برد. اما شاخص هم‌وزن همچنان روند نزولی را ادامه داد و حدود 0.06 درصد پایین آمد. در روز پایانی هفته نیز هر دو نماگر بورس منفی بودند و شاخص کل 0.05 درصد و شاخص هم‌وزن 0.23 درصد افت کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی