پیش ‌بینی قیمت دلار 27 اردیبهشت 1403 / دلار ارزان‌تر می‌شود؟


پیش ‌بینی قیمت دلار 27 اردیبهشت 1403 / دلار ارزان‌تر می‌شود؟

قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۲۵۰ تومانی در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. برخی کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که اگر دلار پله پایانی کریدور مذکور را از دست بدهد حاشیه امن را می‌شکند و در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ قیمت دلار در پنجمین روز معاملاتی هفته با کاهش ۲۵۰ تومانی به کانال هشتم کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت. روند نزولی قیمت دلار در بازار کم‌عمق ارز را علاوه بر ارزپاشی سیاست‌گذار می‌توان به کاهش ریسک‌های سیاسی مربوط دانست.

قیمت دلار نزولی می‌ماند؟

تحلیلگران بازار ارز، دلار را در منطقه مهم تصمیم‌گیری می‌دانند و می‌گویند طی روزهای اخیر اسکناس آمریکایی به کف قیمت رسیده و فشار زیادی برای کاهش قیمت به بازار آورده است. آنها برگشت دلار به پله هشتم کریدور ۵۰ هزار تومانی را باعث سرعت بخشیدن به ریتم کاهشی بازار ارز می‌دانند و معتقدند امکان اصلاح بیشتر قیمت وجود دارد.

برخی از معامله‌گران معتقدند بخشی از ریزش قیمت دلار می‌تواند به دلیل تقاضایی باشد که در بازار خودرو به وجود آمده است و می‌گویند اگر بازاری سرکوب شود، تاثیراتش را بر سایر بازارها خواهد گذاشت.

درهم آماده برگشت به کانال ۱۵ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه با رقم ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومانی معامله شد و کاهش ۷۰ تومانی پیدا کرد. قیمت تتر روی رقم ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاد و کاهش ۵۰ تومانی داشت.

قیمت پوند انگلیس با ۷۴ هزار و ۵۱۰ تومان بسته شد و یورو نیز با افت ۸۰ تومانی با رقم ۶۳ هزار و ۹۳۰ تومان معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز چهارشنبه بدون تغییر قیمت بازگشایی شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403 + جدول