خرید و فروش حدود یکهزار میلیارد تومان برق در بورس انرژی


خرید و فروش حدود یکهزار میلیارد تومان برق در بورس انرژی

 سخنگوی صنعت برق گفت: حدود یکهزار میلیارد تومان برق در بورس انرژی در هفته جاری خرید و فروش شد.

خرید و فروش حدود یکهزار میلیارد تومان برق در بورس انرژی

به گزارش راهبرد معاصر از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: در این هفته ٦٧٠ میلیارد تومان در بورس انرژی، ١٠٧ میلیارد تومان در تابلوی برق سبز و ٢٢٠ میلیارد تومان نیز به صورت فیزیکی معامله شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در معاملات بورس انرژی ٧٠٢ میلیون کیلوواتساعت برق به ارزش ٨١٢ میلیارد ریال معامله شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، در معاملات امروز(چهارشنبه)، نیروگاه های خصوصی ٣٩ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص دادند که نسبت به روزگذشته، ٩ درصد کمتر بود.

به گزارش ایرنا، پیشتر رجبی مشهدی درباره آغاز فعالیت شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در بورس انرژی و اقدام آن‌ها برای خرید در بورس گفته بود: بر اساس تأکید ویژه وزیر نیرو، اصلاحات مالی جامعی در صنعت برق به جریان افتاده است که بخشی از آن به ورود شرکت‌های توزیع برق به بورس انرژی و خرید مستقیم برق از این بازار خواهد بود.

به گفته وی، بر اساس این طرح که از روز نخست اردیبهشت‌ ماه آغاز شد، یک حساب وکالتی برای شرکت‌های توزیع سراسر کشور باز شده است و توانیر ماهانه این حساب‌ها را به میزان ۲ هزار میلیارد تومان شارژ خواهد کرد تا شرکت‌های توزیع بتوانند در بورس انرژی به‌صورت مستقیم اقدام به خرید برق کنند./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عرضه متنوع کالا و محصول در بورس کالا