نکات مهم در مسافرت با هواپیما


نکات مهم در مسافرت با هواپیما

سفر با هواپیما سفری زیباست که در طول آن می‌توانید شهر‌ها را از فراز آسمان‌ها ببینید که این موضوع حین خرید بلیط هواپیما تصورش افراد را به وجد خواهد آورد. چرا که پرواز بر فراز آسمان‌ها و...

سفر با هواپیما سفری زیباست که در طول آن می‌توانید شهر‌ها را از فراز آسمان‌ها ببینید که این موضوع حین خرید بلیط هواپیما تصورش افراد را به وجد خواهد آورد. چرا که پرواز بر فراز آسمان‌ها و تماشای زمین از بین ابر‌ها تجربه شیرینی است. یکی دیگر از جذابیت‌های سفر با هواپیما برخورد محترمانه و سرویس دهی پرسنل است که لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کند. اگر برای اولین بار با هواپیما سفر می‌کنید یا مدت‌ها از آخرین سفر با هواپیما می‌گذرد لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید که در این مقاله آن‌ها را به شما خواهیم گفت.

بیماری‌های خاص

گر بیماری خاصی دارید حتماً در مورد سفر و مدت زمان پرواز با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لزوم به شما توصیه‌های لازم را بکند و اگر لازم است با وسیله خاص به هواپیما منتقل شوید و در صندلی خاص قرار بگیرید که راحت‌تر باشید. فرم پرواز را با صداقت پر کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً مقدار کافی از آن را در کیف دستی به همراه داشته باشید. در صورتی دچار مشکل شدید حتماً مهماندار را در جریان بگذارید و از آن‌ها کمک بخواهید. ناگفته نماند که حتماً قوانین بردن دارو به داخل هواپیما را مد نظر داشته باشید.

زنان باردار

برای زنان باردار نیز سفر هوایی باید با اجازه پزشک انجام شود. خصوصاً در در سه ماه اول و ماه‌های آخر بارداری. اما در بعضی از ایرلاین‌ها پذیرش خانم‌های باردار مانعی ندارد مگر در هفته‌های آخر بارداری.

مدارک سفر

قبل از سفر مدارک خود را به صورت کامل بازبینی کنید از به همراه داشتن کارت شناسایی اطمینان حاصل کنید. اگر مقصد شما خارج از کشور است پاسپورت با تاریخ معتبر (حداقل سه ماه به انقضای آن مانده باشد) هم باید حتماً دم دست باشد.

اطلاعات پرواز

از تاریخ، ساعت و ترمینال پرواز خود مطمئن شوید. زمان را به گونه‌ای تنظیم کنید که حداقل دو ساعت قبل از پروازهای داخلی و سه ساعت قبل از پروازهای خارجی در فرودگاه حضور داشته باشید. چون گرفتن کارت پرواز و چک کردن چمدان‌ها زمان‌بر و شلوغ بودن سالن فرودگاه غیر قابل پیش بینی است. اگر اولین سفرتان است باید زمان بیشتری را اختصاص دهید تا به موقع به فرودگاه برسید و بتوانید با توجه به صف‌های طولانی بار خود را به موقع تحویل کانتر دهید.

بررسی بار

سوار شدن به هواپیما و همراه بردن وسایل داخل کابین هر ایرلاینی شرایط خاص خودش را دارد در مورد انواع بار مجاز برای هواپیما و قوانین آن اطلاعات کامل را به دست آورید و برای راحت پیدا کردن چمدان حتماً نشانه‌ای روی آن نصب کنید.

همچنین پیش از بستن چمدان از قوانین مربوط به وزن، ابعاد بار مجاز و بار همراه اطمینان حاصل کنید و اشیای ممنوعه را در چمدان خود نگذارید.

بررسی دقیق مقدار مجاز باری که می‌توانید داخل هواپیما ببرید مهم است پس حتماً چمدان خود را با یک ترازوی سالم وزن کنید. خوب است بدانید که در بالای صندلی هر فرد یک محفظه قرار دارد که شما می‌توانید بعضی از وسایلتان را که در طول پرواز احتیاج ندارید و به قسمت بار هواپیما تحویل نداده‌اید، در آن قرار دهید. همچنین زیر صندلی نیز محل مناسبی برای قرار دادن بارهای کوچک است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

وسایل داخل کابین

کارت پرواز

هنگام تحویل بار و گرفتن کارت پرواز زمانی که چمدانتان را به مأمور کانتر تحویل می‌دهید از مأمور کانتر درخواست کنید تا یک صندلی با موقعیت مناسب در کابین هواپیما برایتان انتخاب کند اگر دوست دارید صندلی کنار پنجره را داشته باشید حتماً اعلام کنید.

بعد از تحویل بار شما می‌توانید در سالن استراحت کنید، موبایلتان را شارژ کنید یا اگر دوست داشتید از فری شاپ‌ها خرید کنید چون قیمت‌های خوبی دارند.

لباس حین پرواز

برای اینکه در طول سفر احساس راحتی داشته باشید خصوصاً در پرواز‌های طولانی مدت لباس راحت و گرم بپوشید یا در کیف دستی خود قرار دهید چون ممکن است هوای داخل کابین هوا سرد باشد و شما را اذیت کند. از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید چون به عضلات پا فشار می‌آید و پاها متورم می‌شوند، سعی کنید در طول پرواز پاهای خود را تکان دهید یا چند قدم راه روید تا درد آن کم شود. کفش خود را در نیاورید و پا برهنه کف راهرو‌های هواپیما راه نروید چون محل تجمع انواع آلودگی‌هاست.

از مخازن آب داخل هواپیما آب ننوشید چون آب این مخازن دیر به دیر عوض می‌شود و ممکن است که باعث بیماری گردد. اگر نیاز به آب دارید بهتر است یک بطری کوچک آب همراه داشته باشید و یا از مهماندار بخواهید برایتان آب معدنی بیاورد.

حین بلند شدن هواپیما

بعد از اینکه همه مسافران در صندلی خود نشستند و توضیحات اولیه خدمه کامل شد باید کمربند ایمنی خود را ببندید و هنگام بلند شدن و فرود هواپیما و همچنین در مواقعی که تلاطم هوا زیاد است، کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارید. همه وسایل خود را از جمله لپ تاپ، بطری آب و کتاب را در جیب صندلی مقابل خود قرار دهید چرا که ممکن است در چند دقیقه اول تا اوج گرفتن کافی تکان‌هایی را احساس کنید و زمانی که به اوج کافی رسید همه چیز آرام می‌شود.

استفاده از لوازم الکترونیکی

استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در طول پرواز ممنوع است. چنانچه پرواز طولانی در پیش دارید حتماً وسایلی مانند کتاب و موسیقی یا فیلم به عنوان سرگرمی با خود داشته باشید.

شرایط غذایی خاص

اگر رژیم غذایی خاصی دارید و نمی‌توانید از غذای هواپیما میل کنید غذای مخصوص خود را همراه داشته باشید.

تا حد امکان در صندلی خود بمانید و فقط برای استفاده از توالت یا کشیدن پا بلند شوید. نوشیدن الکل می‌تواند باعث کم آبی شود.

سرگرمی

در پروازهای طولانی مدت حتماً مقداری تنقلات خوراکی کتاب، مجله، موسیقی یا هر چیز دیگری که به شما در طول پرواز کمک می‌کند تا زمان را به طور بهتری بگذرانید. همراه داشته باشید.

کلام آخر

بیمه مسافرتی و به همراه داشتن نوشته‌ای درباره آدرس و شماره تلفن محل اقامت در مقصد و مقداری پول نقد رایج مقصد می‌تواند به شما کمک کند که با آرامش بیشتری سفر کنید. اگر اولین تجربه سفر با هواپیما را دارید بدون شک بسیار این سفر برای شما لذت بخش خواهد بود. به خصوص اگر به تمام نکات توجه کرده باشید و اطلاعات کافی از پرواز داشته باشید، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و از تمام لحظات سفرتان لذت خواهید برد.


نکات مهم در مسافرت با هواپیما

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه طب سنتی برای خنک کردن بدن