معرفی نسخه ویژه آلفارومئو استلویو و جولیا برای خداحافظی با کوادریفولیو V6


معرفی نسخه ویژه آلفارومئو استلویو و جولیا برای خداحافظی با کوادریفولیو V6

آلفارومئو نسخهٔ تولید محدودی بنام سوپر اسپرت را برای جولیا و استلویو کوادریفولیو معرفی کرده است که پایان این مدل‌های اسپرت V6 را در آمریکا رقم خواهد زد. آلفارومئو قصد حذف جولیا و استلویو کوادریفولیو را از بازار آمریکا دارد و به همین مناسبت،...

آلفارومئو نسخهٔ تولید محدودی بنام سوپر اسپرت را برای جولیا و استلویو کوادریفولیو معرفی کرده است که پایان این مدل‌های اسپرت V6 را در آمریکا رقم خواهد زد.

آلفارومئو قصد حذف جولیا و استلویو کوادریفولیو را از بازار آمریکا دارد و به همین مناسبت، نسخهٔ ویژه‌ای برای این خودروها را با نام سوپر اسپرت معرفی کرده است. این نام به اولین برد آلفارومئو در مسابقهٔ میله میلیا در سال ۱۹۲۸ با مدل ۶C 1500 Super Sport اشاره دارد. در این نسخه‌های ویژه، برای اولین بار نشان شبدر چهار برگ را بجای پس‌زمینهٔ سفید با پس‌زمینهٔ مشکی می‌بینیم.

علاوه بر این، دیگر نشان‌های جولیا و استلویو کوادریفولیو سوپر اسپرت نیز به رنگ مشکی درآمده است. تریم فیبر کربنی و کالیپرهای ترمز مشکی‌رنگ پشت رینگ‌های پنج دایره‌ای هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی نسخهٔ ویژهٔ سوپر اسپرت هستند. این نسخه‌ها همچنین از چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی با گرافیک برگرفته از توناله هم بهره می‌برند. علاوه بر رنگ مشکی که در تصاویر می‌بینید، این خودروها با رنگ قرمز هم قابل انتخاب خواهند بود.

در داخل کوادریفولیو سوپر اسپرت، آلفارومئو یک‌ تریم فیبر کربنی سه‌بعدی با بافت قرمزرنگ را روی داشبورد، کنسول میانی و رو دری‌ها کار کرده است. علاوه بر این، نشان ویژه سوپر اسپرت و شماره تولید هر خودرو نیز روی پشت‌سری صندلی‌های جلو نقش بسته است. مثل مدل‌های معمولی، این نسخه‌های ویژه هم از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۸.۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برند.

زیر کاپوت هردو مدل جولیا و استلویو همان پیشرانهٔ آشنا و جذاب ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو قرار دارد که در اروپا ۵۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما خروجی این موتور در بازار ایالات‌متحده کمی کمتر و برابر با ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در جولیا به چرخ‌های عقب و در استلویو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این نسخه‌های ویژه همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود متعلق به جولیا GTA و سیستم اگزوز Akrapovic هم مجهز شده‌اند.

کوادریفولیو سوپر اسپرت نسخه‌ای تولید محدود است که برای جولیا تنها ۲۷۵ دستگاه و برای استلویو در ۱۷۵ دستگاه ساخته خواهد شد. از این تعداد، ۷۲ دستگاه سدان و ۵۲ دستگاه شاسی‌بلند برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده است. هرچند نسخه‌های کوادریفولیو همچنان در اروپا و دیگر بازارهای جهانی عرضه خواهند شد اما نسخهٔ ویژهٔ سوپر اسپرت پایان این مدل‌های پرفورمنس V6 را در بازار ایالات‌متحده رقم خواهد زد. قیمت جولیا کوادریفولیو سوپر اسپرت در بازار آمریکا از ۸۶,۷۷۰ دلار و استلویو کوادریفولیو سوپر اسپرت از ۹۴,۳۷۰ دلار آغاز می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...