هنر روابط‌عمومی و دانش تخصصی لازمه دفاع از دستاورد‌های اقتصادی است


هنر روابط‌عمومی و دانش تخصصی لازمه دفاع از دستاورد‌های اقتصادی است

​عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران تسلط توأمان بر مسائل اقتصادی و رسانه را کلید موفقیت مدیریت روابط‌عمومی‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انعکاس شایسته دستاورد‌های این وزارت‌خانه در فضای رسانه عنوان کرد.

به گزارش بورس نیوز، یاسر مرادی در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی دارایی که به مناسبت بزرگداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شده بود، با تشریح برخی الزمات و ضرورت‌ها در برخورد حرفه‌ای و عالمانه در فضای رسانه‌ای، خواستار استفاده از ابزار‌های نوین اطلاع‌رسانی و همچنین تلفیق هنر روابط‌عمومی و دانش تخصصی اقتصادی برای مقابله با سوء جریان‌های رسانه‌ای در حوزه اقتصاد شد.

او در این نشست که با حضور مقامات وزارت اقتصاد و مدیران ارشد روابط‌عمومی زیرمجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با قدردانی از زحمات این مجموعه‌ها در انعکاس دستاورد‌های این وزارت‎خانه، گفت: حوزه روابط‌عمومی وزارت اقتصاد برخلاف سایر وزارت‌خانه‌ها، یک کار کاملا تخصصی است و به همان اندازه که باید مسائل رسانه‌ای و خبری، روابط‌عمومی و هنر‌های آن را بلد باشیم، به همان اندازه نیز باید بر مسائل اقتصادی کشور نیز مسلط باشیم. اگر مسائل اقتصادی را ندانیم و اطلاعات تخصصی اقتصادی را ندانیم، قطعا درک درستی از موضوع نخواهیم داشت و طبیعتا اطلاع‌رسانی درستی به مردم صورت نخواهد گرفت.

مرادی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دیگر مثل گذشته نیست و پاسخگویی و واکنش به اخبار در لحظه صورت می‌گیرد و به سرعت در فضای رسانه‌ای منعکس می‌شود. زمانی که خبری در ذهن مردم به اشتباه جای می‌گیرد، تکذیب یا رد آن خبر، تنها مورد توجه ۱۰ درصد افراد و مخاطبان قرار می‌گیرد پس واکنش به هنگام و به موقع خبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر قرار است جریان سازی در سطح رسانه اتفاق بیفتد، با توجه به تسلط مدیران روابط‌عمومی زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد بر مسائل اقتصادی، باید سرعت عمل کافی و به موقع دراین زمینه صورت گیرد تا مجالی برای سوء جریان خبری فراهم نکند و اگر غفلت شود، فرصت کافی برای جبران وجود ندارد. تشریفات اداری نباید مانع سرعت عمل در این زمینه شود.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران اظهار کرد: آمار عملکرد موجود در وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر مسئولان کشور، حکایت از موفقیت‌های بزرگ در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی دارد، اما آنچه که مردم به طور مستقیم لمس می‌کنند، بیشتر اثرگذار است.

اطلاع رسانی در بخش زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد و ضرورت دارد تا برای پرهیز از اطلاع‌رسانی غلط و مغرضانه رسانه‌های بیگانه، به موقع اطلاع‌رسانی شود. پس جریان‌سازی اولیه برای معرفی یک بخشنامه و دستاورد جدید، بسیار مهم است.

مرادی استفاده از ابزار‌های متنوع و نوین اطلاع‌رسانی از جمله فیلم، ویدئو، موشن‌گرافیک و سایر امکانات را علاوه بر روش‌های معمول خبر نویسی، مورد تاکید قرار داد و افزود: برای خنثی‌سازی سوءجریان رسانه‌ای، نیازمند هوشیاری ۲۴ ساعته و اقدام به موقع هستیم. در این مسیر نباید اسیر اخبار بی اهمیت شد و هر خبری ارزش پاسخگویی ندارد و باید از کنار اخبار بی ارزش، با اغماض گذشت.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران برای همکاری بیش از پیش بانک با مجموعه وزارت اموراقتصادی و دارایی برای اطلاع‌رسانی دستاورد‌ها و موفقیت‌های دولت اعلام آمادگی کرد.

اشتراک گذاری :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقطه عطف کاهش بورس؟