شهرداری تهران ساختمان‌های ناایمن بنیاد مستضعفان را اعلام کند


 شهرداری تهران ساختمان‌های ناایمن بنیاد مستضعفان را اعلام کند

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درباره فرآیند ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بنیاد گفت: شهرداری تهران هر کدام از ساختمان‌های ناایمن بنیاد را اعلام کند ما نیز اقدام به ایمن‌سازی می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به ماموریت اصلی و اساسی بنیاد اظهار کرد: از بدو تاسیس، بنیاد توانمندسازی محرومان و توسعه مناطق محروم را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی درباره فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان گفت: در طول سال‌های اخیر، طرح‌های آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به طور گسترده در سراسر کشور اجرا شده و به طوری که تاکنون 98 درصد از روستاها و مناطق دور افتاده از نعمت این خدمات بهره‌مند شده‌اند. در نتیجه، زیرساخت‌های عمومی در این مناطق به طور قابل توجهی ارتقا یافته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به احداث مدرسه در برخی از مناطق محروم در سال‌های گذشته تصریح کرد: با عنایت به کمبود دانش آموز در برخی از مدارس و فقدان معلم در برخی دیگر، ضروری است در این دوره از مدیریت بنیاد مستضعفان، تجارب گذشته مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته و از آنها برای رفع این چالش‌ها و ارتقای سطح آموزشی در مناطق محروم استفاده گردد.

دهقان ادامه داد: با اتکا به تجارب گذشته و درس‌آموزی از آن، در راستای نیل به اهداف و انجام اقدامات مؤثر، فضایی نو و متفاوت را ترسیم می‌نماییم.

وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد فعلی، به جای گسترش بی‌قید و بند امکانات محدود در سطحی وسیع، تمرکز ما بر برنامه‌ریزی و ارائه خدمات در مناطق خاص خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سیاست‌های تدوین شده بنیاد در قبال مناطق محروم اضافه کرد: 3 عنصر کلیدی را مبنای کاری خود قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به جنبه آموزش (در حوزه تحصیل و مهارت آموزی)، حوزه اقتصادی در مناطق محروم و حوزه سلامت اشاره کرد.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که بیش از 20 میلیون نفر در استان‌های تهران، مشهد و سایر استان‌های برخوردار در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند. در همین راستا، تلاش‌هایی در حال انجام است تا با اجرای برنامه‌های آموزش فراگیر و با رویکرد عدالت آموزشی در مناطق محروم، گام‌های موثری در جهت توانمندسازی این افراد برداشته شود.

دهقان با اشاره به سیاست‌های جدید بنیاد در حوزه آموزش اضافه کرد: در این بخش به دنبال شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان در مناطق محروم هستیم تا فضایی را ایجاد کنیم تا مسیر رشد آنها فراهم شود و همراه آنها خواهیم بود، البته برای کارآفرین‌ها نیز به همین شکل عمل خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با اتکا به هوش مصنوعی، گامی نو در جهت شناسایی استعدادها برداشته‌ایم و در آینده‌ای نزدیک، برنامه‌های مهارت‌آموزی را بر اساس علایق و استعدادهای افراد طراحی و ارائه خواهیم کرد.

دهقان درباره خدمات بنیاد مستضعفان به بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و افزود: متأسفانه، نظام آموزشی کشور با معضل بازماندگی از تحصیل، خصوصاً در مناطق محروم، مواجه است. این امر، شرایط نامطلوبی را در این مناطق رقم زده و توسعه پایدار را به مخاطره انداخته است. معلمان در خط مقدم جبهه آموزش قرار دارند و نقش بسزایی در کیفیت آموزش و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند. با توجه به کمبود امکانات و چالش‌های منحصر به فرد در مناطق محروم، تقویت و حمایت از معلمان این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در راستای رفع این معضل، موافقت‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است. هدف از این توافق، همکاری مشترک برای شناسایی و رفع موانع موجود در مسیر تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم است.

وی به توانمندسازی مناطق محروم پرداخت و گفت: با عنایت به ضرورت توانمندسازی ساکنین مناطق محروم، این نهاد در راستای تحقق این امر مهم، اقدام به فعال‌سازی مشاغل خانگی در این مناطق نموده است. در مناطقی که نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد حضوری فعال ندارند، خدمات تکمیلی توسط این نهاد ارائه خواهد شد. همچنین در جهت ارائه خدمات بهینه، در حال حاضر در حال تفکیک جغرافیایی مناطق کشور و تمرکز بر ارائه خدمات در هر یک از این مناطق هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین درباره ارائه خدمات در حوزه سلامت به مناطق محروم کشور اظهار کرد: با افزایش فاصله از مراکز استان‌ها، شاهد کاهش دسترسی به امکانات سلامت در شهرستان‌ها هستیم. در همین راستا، به جای تمرکز صرف بر توسعه مراکز درمانی، معطوف کردن توجه به حوزه پیشگیری و غربالگری در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا، بر ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های دهان و دندان، چشم‌پزشکی و بیماری‌های واگیردار در مناطق محروم تمرکز ویژه‌ای خواهد شد. علاوه بر این، ارائه حمایت‌های لازم به زنان باردار در این مناطق، اعم از خدمات قبل، حین و پس از بارداری، از دیگر اقدامات حمایتی پیش‌بینی شده است.

دهقان در ادامه درباره روند ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن متعلق به بنیاد مستضعفان گفت: با همکاری شهرداری تهران، نسبت به ایمن‌سازی هر یک از ساختمان‌های ناایمن تحت مالکیت بنیاد که توسط شهرداری تهران معرفی شوند، اقدام خواهیم کرد. برای نمونه، می‌توان به عدم استحکام کافی ساختمان معروف به "ساختمان آلومینیوم" در پایتخت اشاره کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در راستای حفظ جان و مال شهروندان، ضروری است که اقدامی قاطع برای جلوگیری از فعالیت ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر تهران صورت پذیرد. این مهم، تنها از طریق ممانعت شهرداری تهران از فعالیت اینگونه ساختمان‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. در همین راستا، جلسه‌ای با حضور شهردار تهران برگزار گردید و موضوع ناایمنی برخی از ساختمان‌ها به عنوان یکی از موارد مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازگشت رونق به رینگ لوب‏‏‌کات