ارزهای دیجیتال و ریاست جمهوری آمریکا / رمزارزها در کانون توجه مناظره‌ها خواهند بود؟


ارزهای دیجیتال و ریاست جمهوری آمریکا / رمزارزها در کانون توجه مناظره‌ها خواهند بود؟

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رای دهندگان به‌دنبال مشخص شدن موضع دو کاندیدای اصلی درباره ارزهای دیجیتال هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جو بایدن و دونالد ترامپ که هردو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ هستند، برای اولین بار پس از چهار سال، در ماه جوئن در مقابل یکدیگر در مناظره قرار خواهند گرفت. این دو تاکنون در هیچ یک از مناظره‌های پیشین درباره موضوع ارزهای دیجیتال صحبت نکرده‌اند.

اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا پس از چهار سال

در پانزدهم ماه می، جو بایدن اعلام کرد که درخواست شبکه سی‌ان‌‌ان برای شرکت در مناظره انتخابی ریاست جمهوری که در بیست و هفتم ژوئن برگزار خواهد شد را پذیرفته است. از طرفی، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا نیز اعلام آمادگی برای شرکت در این مناظره کرده است.

با این وجود، به‌علت ادامه پرونده‌های حقوقی ترامپ در دادگاه‌های نیویورک، فلوریدا، کلمبیا و جورجیا، مشخص نیست که وضعیت این مناظره تا ماه ژوئن، به‌ چه‌شکل خواهد بود. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، این مناظره پیش از کاندید شدن رسمی این دو شخص برای حزب‌های خود، انجام خواهد شد.انتظار می‌رود که مراحل انتخابات حزبی دموکرات‌ها در آگوست و انتخابات جمهوری‌خواهان در جولای رخ دهد. با این وجود، رابرت کندی که کاندیدای مستقل در این دور از انتخابات است، از این مناظره حذف شده است.

موضع بایدن درباره ارزهای دیجیتال

بسیاری از قانون‌گذاران ‌و فعالان صنعت ارز دیجیتال که جو بایدن را فردی طرفدار این دارایی‌های دیجیتال می‌دانند، از وی درخواست کردند تا رای دوستداران ارز دیجیتال را نیز در برنامه خود قرار دهد. برخی نیز باور دارند که سیاست‌های سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، زیر نظر جو بایدن و سناتور دموکرات، الیزابت وارد انجام شده است. این گروه از افراد باور دارند که دولت بایدن قصد حمله و نابودی دارایی‌های دیجیتال را دارد. با وجود اینکه بایدن به‌ندرت درباره ارزهای دیجیتال صحبت می‌کند، وی در گذشته مخالفت خود درباره سیاست‌هایی که باعث ایجاد محدودیت در این فضا شوند را اعلام کرده است.

تغییر موضع ترامپ درباره ارزهای دیجیتال

موضع دونالد ترامپ نیز درباره ارزهای دیجیتال مشخص نیست. برخی باور دارند که وی تصمیم به تغییر نظرات منفی پیشین خود کرده است و قول آینده‌ای روشن و مشخص را برای این صنعت در ایالات متحده آمریکا، داده است. با این وجود، مشخص نیست که آیا این نظر واقعی اوست و یا اینکه هدف جذب رای دوستداران این بازار را در سر دارد. در سال‌های گذشته، وی در توییت‌هایی اعلام کرده بود که علاقه‌ای به بیت‌کوین و دیگر رمزارزها ندارد، چرا که آنها پایه مشخصی ندارند و برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شوند. با این وجود، وی اخیرا به انتقاد از سیاست‌های جو بایدن و کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره ارزهای دیجیتال پرداخته است و بنظر می‌رسد که موضع پیشین خود را تغییر داده است.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...