بیمه درمانی برای این افراد رایگان است/ تخفیف 50 تا 80 درصدی شامل کدام دهک ها می شود؟


بیمه درمانی برای این افراد رایگان است/ تخفیف 50 تا 80 درصدی شامل کدام دهک ها می شود؟

به گزارش رکنا از خوزستان؛ دکتر رضایی با تاکید بر اینکه هدف بیمه سلامت خوزستان، پوشش بیمه ای مناسب است، توضیح داد: بیش از 2 میلیون پانصد هزار نفر در استان در قالب چهار صندوق بیمه ای تحت پوشش...

به گزارش رکنا از خوزستان؛ دکتر رضایی با تاکید بر اینکه هدف بیمه سلامت خوزستان، پوشش بیمه ای مناسب است، توضیح داد: بیش از 2 میلیون پانصد هزار نفر در استان در قالب چهار صندوق بیمه ای تحت پوشش هستد؛ یک گروه کارکنان دولت با حدود 250 هزار نفر و اعضای خانواده آنها، تعداد 1میلیون و 400 هزار نفر در گروه روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، یک گروه با تعداد 140 هزار بیمه شده تحت عنوان صندوق سایر اقشار شامل خانواده معظم شهدا، مددجویان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلاب و روحانیون تحت پوشش حوزه‌های علمیه، اتباع خارجی و دانشجویان خارجی است.

وی افزود: یک گروه دیگر هم وجود دارد که نهاد متولی بیمه‌ای ندارد و به‌ صورت فردی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و یا ورود به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت درخواست می‌کنند که تحت پوشش بیمه قرار گیرند که تحت عنوان بیمه ایرانیان بیمه می‌شوند و تعداد 700 هزار خوزستانی از طریق این صندوق تحت پوشش هستند.

رضایی با بیان اینکه پنج دهک اول جامعه بیمه رایگان دارند، تصریح کرد: بر اساس قانون مجلس و قانون بودجه از ابتدای سال ۱۴۰۱ این سیاست دنبال شده است و در سال ۱۴۰3 هم ادامه دارد و به منظور رفاه حال این افراد، ما هم بیمه آن ها را به‌صورت خودکار و اتوماتیک و بدون مراجعه حضوری و درخواست آنها تا پایان فروردین ماه سال 1404تمدید کردیم و پیامک فعال‌شدن بیمه برای آنها ارسال شد.

وی افزود: افراد متقاضی برای بیمه‌شدن می‌توانند به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت csp.ihio.gov.ir و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیغام رایگان شدن بیمه برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه رقم پرداختی صفر است و نیازی به پرداخت نیست؛ اما اگر جزو دهک‌های ۶ تا ۹ باشند رقم کاهش‌ یافته به فرد نمایش داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خاطر نشان کرد: حق بیمه مصوب برای هر نفر در سال 1403 میلغ یک میلیون و 938 هزار تومان است که این مبلغ برای افزادی که در دهک های 6 تا 9 قراردارند با تخفیف 50 تا 80 درصدی کاهش یافته است و فقط افرادی که جزء دهک 10 می باشند برای بیمه نمودن خود می بایست کل حق بیمه رای پرداخت نمایند.

رضایی اضافه کرد: با شرایط ویژه ای که برای دهک های 6 تا 9 در نظر گرفته شده، متقاضیانی که در دهک 6 هستند با پرداخت 20 درصد، دهک 7 با پرداخت30 درصد، دهک 8 با پرداخت 40 درصد و دهک 9 با پرداخت 50 درصد از حق بیمه مصوب شده برای هر نفر می توانند خود و اعضای خانواده خود را بیمه نمایند.

رضایی در خاتمه با بیان اینکه کد دستوری #۱۶۶۶* وضعیت بیمه‌ای فرد را نشان می‌دهد، تاکید کرد: سامانه تلفنی 1666 به صورت شبانه روزی فعال و پاسخگوی سوالات بیمه شدکان می باشد.


بیمه درمانی برای این افراد رایگان است/ تخفیف 50 تا 80 درصدی شامل کدام دهک ها می شود؟

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاهی به همه چشم روشنی های زیبا و شیک تولد نوه پسری فاطمه گودرزی/ عروسک فروشیه یا گل فر...