میت رامنی: اگر رئیس‌جمهور بودم ترامپ را عفو می‌کردم


میت رامنی: اگر رئیس‌جمهور بودم ترامپ را عفو می‌کردم

سناتور جمهوری‌خواه منتقد ترامپ،‌خواستار عفو وی(ترامپ) از سوی رئیس‌جمهور آمریکا شد.

میت رامنی: اگر رئیس‌جمهور بودم ترامپ را عفو می‌کردم

به گزارش راهبرد معاصر، میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتای آمریکا در اظهاراتی خطاب به جو بایدن،رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرده است که اگر جای او بود «فورا» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را عفو می‌کرد.


به گزارش سی‌ان‌ان، رامنی در جریان یک مصاحبه عنوان کرد: اگر من جای رئیس‌جمهور بودم، زمانی که وزارت دادگستری کیفرخواست ترامپ را صادر می‌کرد، بلافاصله او را عفو می‌کردم.


وی در توضیح استدلالش اینطور بیان کرد: این بخشش به معنای این است که من یعنی بایدن به عنوان یک مرد بزرگ و شخصی شناخته بشم که یک پسر بچه کوچک یعنی ترامپ را عفو کرده‌ام.


ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در آمریکا به دلیل چهار کیفرخواست جنایی با 88 اتهام مواجه است. رامنی به عنوان منتقد سرسخت وی، از حملات ترامپ به دادگاه‌ها انتقاد کرده است و جمهوری‌خواهانی را که در بحبوحه محاکمه وی در منهتن سعی در جلب رضایت ترامپ داشتند را محکوم کرده است.


رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین ادعا کرده که بایدن از وزارت دادگستری آمریکا برای اقدام علیه ترامپ استفاده می‌کند. ترامپ در جریان دادگاه‌های برگزار شده، مدام به قضات حمله کرده و حتی با برخی تهدیدات علیه آنها، نگرانی‌های امنیتی را ایجاد کرده است.


رامنی در این رابطه نیز گفته است: من فکر می‌کنم برای کشور ما وحشتناک است که مردم ببیند، یک نفر مدام به سیستم حقوقی‌مان حمله می‌کند و این یک اشتباه بزرگ است.


رامنی مدت‌هاست که از منتقدان ترامپ شده و اغلب اوقات از هم‌حزبی‌های خود به دلیل وفاداری‌های مستمرشان به رئیس‌جمهور سابق آمریکا انتقاد کرده است.


او در اولین محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ، او را به سو استفاده از قدرت متهم کرد و اولین سناتور تاریخ آمریکا شد که به برکناری رئیس‌جمهوری از حزب خود رای داد.


یک سال بعد نیز رامنی به همراه شش قانونگذار جمهوری‌خواه دیگر به محکومیت ترامپ در رابطه با حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه رای داد./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟