آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است


آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

سید ابراهیم رئیسی گفت: شهدا پیش از شهادت به کرامت رسیدند و آماده شدند برای رفع نیاز کشور از جان مایه بگذارند.

آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز ۲۷ اردیبهشت در دومین سفر استانی خود به مازندران در مصلی ساری در جمع مردم مازندران، اظهار کرد: در این پایگاه مقدس مصلی آخرین بار شب لیله‌القدر بود حاضر شدم.

وی افزود: ابتدای سخن از مردمی که در میدان و مصلی و خیابان‌ها از دولت خدمتگزار استقبال کردند تشکر می‌کنم، من این حضور بامعنای شما عزیزان در خیابانها، در این مسیری که می‌آمدم، ابراز محبت‌ها را نسبت به رهبری می‌دانم و ولایت؛ و الا بنده یک طلبه خدمتگزار هستم و سرباز رهبری و ولایت.

رئیسی با اشاره به اینکه به عنوان طلبه خدمتگزار و سرباز رهبری و مردم هستم، باید عرض کنم در دهه کرامت قرار داریم و دعوت شدیم که با کرامت زندگی کنیم، راه کسب کرامت کریم، اکرم و ...است، افزود: همچنان که شهدای ما این‌گونه بودند و افتخار کشور و امت اسلامی بودند، به ما آموختند که باید در خدمت خداوند زندگی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: کرامت در وجود تمامی انسان‌ها است، اما سخن از کرامت اکتسابی است که در پرتو ارتباط با وحی، خداوند، اولیاالله، خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه آن‌چنان که بزرگان دین به ما آموختند در طریق خودسازی و جامعه‌سازی قرآنی باید حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: از شهدا و بزرگان الهام بگیریم که هم خود و هم جامعه را بسازیم.

رئیسی یادآور شد: شهدا پیش از شهادت به کرامت رسیدند و آماده شدند برای رفع نیاز کشور از جان مایه بگذارند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در مسیر ایجاد اشتغال، ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگشته که موجب افزایش اشتغال شده است. در زمینه صنعت و تولید،‌ گام‌های خوبی برداشته شده است. همچنین در زمینه آزادسازی سواحل، قدم‌های خوبی با اجماع همه دستگاه‌ها برداشتیم. به یاد داشته باشیم؛ قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است تا همه مردم بتوانند در فضایی آرام از آن استفاده کنند.

وی افزود: مسکن و اشتغالِ استان در کنار هم در اولویت دولت هستند. آخرین گزارشات نشان می‌دهد ساخت ۸۳۰۰ واحد مسکونی در استان در دست اقدام است.

رئیسی تاکید کرد: باید با قاطعیت جلوی افرادی که می‌خواهند منابع ملی و جنگل‌ها را غارت کنند ایستاد و دست زیاده‌خواهان را قطع کرد. همانطور که اجازه نمی‌دهیم به کشور کوچک‌ترین تعدی و تجاوزی صورت بگیرد، در مقابل غارت ثروت‌های کشور توسط زیاده‌خواهان و زمین‌خواران می‌ایستیم.

رئیسی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: امروز کشور تجربه یک عملیات بزرگ و اجماع‌ساز را دارد، عملیاتی به نام وعده صادق که با هماهنگی همه بخش‌ها انجام شد. این عملیات نشان داد که در هر بخشی که اجماع،‌ همکاری و هماهنگی همه نیروها وجود داشته باشد، کارهای بزرگی انجام می‌شود. امروز در کشور اجماع وجود دارد، اجماعِ مبارزه با فساد. پیام این اراده بسیار امیدوارکننده برای مردم و بسیار تهدیدکننده برای مفسدین است.

رئیس جمهور روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، بازدید از سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های دور دوم سفر استانی رئیس‌ دولت سیزدهم در مازندران است.

سفر نخست رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تاکنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است./ ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟