فناوری Thunderbolt Share اینتل معرفی شد؛ اتصال دو کامپیوتر با یک کابل USB


فناوری Thunderbolt Share اینتل معرفی شد؛ اتصال دو کامپیوتر با یک کابل USB

اینتل به تازگی از فناوری هیجان‌ انگیز Thunderbolt Share رونمایی کرده که می‌تواند روند انتقال فایل‌ها میان دو کامپیوتر را متحول کند. با استفاده از این پلتفرم می‌توان دو کامپیوتر یا لپ تاپ را با یک کابل تاندربولت به هم متصل کرده و با استفاده از...

اینتل به تازگی از فناوری هیجان‌ انگیز Thunderbolt Share رونمایی کرده که می‌تواند روند انتقال فایل‌ها میان دو کامپیوتر را متحول کند. با استفاده از این پلتفرم می‌توان دو کامپیوتر یا لپ تاپ را با یک کابل تاندربولت به هم متصل کرده و با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی اینتل نسبت به انتقال فایل‌ها و حتی کنترل پی سی متصل نیز استفاده کرد.

اینتل قصد دارد تا با عرضه قابلیت Thunderbolt Share، روند انتقال فایل بین دو کامپیوتر را متحول کند. به گفته‌ اینتل، Thunderbolt Share یک برنامه‌ اختصاصی است که لایسنس آن در اختیار سازندگان لپ‌تاپ، کامپیوترهای دسکتاپ و لوازم جانبی قرار می‌گیرد.

Thunderbolt-Share-2.jpg

برای استفاده از Thunderbolt Share کافی است تا برنامه‌یآن را روی دو کامپیوتر مجهز به تاندربولت ۴ یا ۵ نصب و آن‌ها را با یک کابل تاندربولت به هم متصل کنید. پس از اتصال دو کامپیوتر توسط کابل تاندربولت، ماوس، کیبورد، صفحه‌نمایش، حافظه داخلی و سایر لوازم جانبی USB در بین دو دستگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

با استفاده از Thunderbolt Share، فایل‌ها با سرعت بسیار بالا منتقل می‌شوند و می‌توان داده‌های خود را همگام‌سازی کرد. البته این برنامه امکان اشتراک‌ اتصال اینترنت را فراهم نمی‌کند.

Thunderbolt-Share-2.jpg

علاوه بر این با Thunderbolt Share می‌توانید نمایشگر یک کامپیوتر را با وضوح 1080p و سرعت ۶۰ فریم‌ بر ثانیه با تأخیر کم و بدون فشرده‌سازی، روی کامپیوتر دیگر نمایش دهید. اینتل اعلام کرده که درگاه‌های USB 4 و تاندربولت ۳ ممکن است با این برنامه منطبق باشند، اما ما هیچ تضمینی وجود ندارد.

البته قابلیت Thunderbolt Share اینتل هزینه اضافی روی دست سازندگان سخت افزار می‌گذارد. ایسر، لنوو، MSI و ریزر در کنار شرکت‌های دیگری مانند Belkin و Kensington و Plugable و Promise Technology اولین مشتریان Thunderbolt Share اینتل هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...