متس و لئون از تصمیم من ناامید شدند/ ناگلزمان: صحبت با هوملس و گورتسکا قلبم را درد آورد


متس و لئون از تصمیم من ناامید شدند/ ناگلزمان: صحبت با هوملس و گورتسکا قلبم را درد آورد

مربی تیم ملی آلمان اعتراف کرد که اعلام خبر دعوت نشدن متس هوملس و لئون گورتسکا برایش دردآور بود.

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش فهرست نهایی تیم ملی آلمان برای حضور در یورو 2024 اعلام شد. یولیان ناگلزمان اسامی بازیکنان را معرفی کرد و او ماموریت دارد تا مانشافت را در تورنمنتی که میزبانش است به قهرمانی برساند. در فهرست او نام چند بازیکن سرشناس دیده نمی‌شود و در نشست خبری در این مورد از او پرسیدند.

2022541

سوال اول در مورد دلیل دعوت از چهار دروازه‌بان بود. چرا 4 دروازه‌بان؟ «برای من مهم است که 4 دروازه‌بان در تمرینات داشته باشم تا حجم کار را تقسیم کنیم. تا نویر و تراشتگن همیشه مجبور نباشند همه کارها را در تمرین انجام دهند. باید مطمئن شویم همه در بهترین فرم باشند.»

ناگلزمن درباره نحوه چیدمان تیم گفت: «به عنوان یک مربی، شما باید سعی کنید 26 بازیکن با ویژگی شخصیتی مناسب را کنار هم قرار دهید. ما معتقدیم که بازیکنان نقشی را که برای آنها تعریف شده، به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد. در برخی موارد ما جسورانه رفتار کردیم. تصمیمات در ماه مارس و در 10 روزی که در آن زمان با هم گذراندیم، شروع به اجرایی شدن کردند. ما فقط چند تغییر در مقایسه با فهرست ماه مارس داشتیم.»

ناگلزمن درباره کنار گذاشتن گورتسکا و هوملس گفت: «من با هر دوی آنها گفت‌وگوهای طولانی داشتم. آنها بسیار ناامید شدند و این قابل درک است. من قبلا به عنوان مربی باشگاهی نیز در اینگونه صحبت‌ها مشکل داشتم و می‌دانم چقدر سخت است. صحبت با این بازیکنان قلبم را به درد آورد و اصلا دوست نداشتم این کار را انجام دهم. من دوست داشتم همه را با خودم به رقابت‌ها ببرم. قابل درک است که آنها صحبت‌های مطلوبی نبودند. البته صحبت‌های دلپذیرتری در زندگی وجود دارد.»

2017335

ناگلزمن در مورد آمادگی موسیالا و سانه گفت: «لروی و جمال مقابل هوفنهایم بازی نخواهند کرد. با لروی، باید ببینیم که آیا او می‌تواند در هر جلسه تمرینی حضور داشته باشد یا خیر. او کیفیت استثنایی دارد که من نمی‌خواستم از دستش بدهم. امیدواریم که او تقریباً بدون درد به بازی‌ها برسد.»

ناگلزمن درباره نقش توماس مولر گفت: «توماس یک رابط خوب در تیم است و او ارتباط خوبی با همه دارد. مولر همیشه مشتاق است و می‌خواهد فوتبال بازی کند. او با همه کنار می‌آید و از طرف بازیکنان می‌تواند صحبت می‌کند. او فقط یک انسان با خلق و خوی خوب نیست. توماس می‌داند که در ترکیب فیکس نیست، بلکه از روی نیمکت می‌آید و ویژگی‌های جدید به تیم اضافه خواهد کرد.»

ناگلزمن در مورد هدفش در این تورنمنت گفت: «وقتی در یک تورنمنت شرکت می‌کنیم، باید بخواهیم که آن را ببریم. من فکر می‌کنم تیم خیلی خوبی داریم، وگرنه آن را به این شکل جمع نمی‌کردم. ما مقابل فرانسه خیلی خوب بازی کردیم. بازی اول برابر اسکاتلند خاص خواهد بود. آنها تیم کلاسیک 10 سال پیش نیستند. البته در نهایت قهرمان شدن همیشه دشوار است ولی من به این تیم اعتقاد دارم.»

1957759

ناگلزمن درباره مکالمه احساسی که با گورتسکا داشت، گفت: «البته، چنین مکالماتی همیشه احساسی است. شخصیت‌های مختلف به اخبار بد، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. برخی چیزی پشت تلفن نمی گویند و برخی دیگر توضیح دقیق می‌خواهند. این به من آسیب می‌زند. اعلام چنین تصمیمی برای لئون آزاردهنده بود، بنابراین بروز احساسات طبیعی است، اما خصومتی بین ما نیست و نبود.»

ناگلزمن در مورد وضعیت بدنی تونی کروس گفت: «وقتی تونی کروس را در آغوش می‌گیرید، حس می‌کنید فولاد را بغل کرده‌اید. او نمی‌خواهد استراحت کند. او فصلی طولانی داشته ولی ما وضعیت همه بازیکنان را مدیریت خواهیم کرد. من بازیکن خسته به تیم ملی نمی‌برم.»


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ستاره سری A: اولین خرید کمپانی در بایرن مشخص شد