اتحادیه عرب خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی صلح درباره فلسطین شد


اتحادیه عرب خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی صلح درباره فلسطین شد

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان نشست سران این سازمان در منامه پایتخت بحرین اظهار داشت اتحادیه عرب خواستار برگزاری کنفرانس صلح بین المللی درباره فلسطین است.

به گزارش اسپوتنیک، ابوالغیط گفت: "ما خواستار برگزاری کنفرانس صلح بین المللی هستیم که چشم انداز دو دولتی را تحقق بخشد."
دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود تاکید کرد که برخی از کشورهای غربی برای ادامه حملات به نوار غزه به اسرائیل پوشش سیاسی دادند.
صبح روز هفتم اکتبر 2023، اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، نیروهای حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
چند روز پس از این حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد کشته شدگان در نوار غزه به بیش از 35 هزار نفر رسیده است و بیش از 78 هزار تن نیز مجروح شده اند. به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، 73 درصد قربانیان را کودکان، زنان و افراد مسن تشکیل می دهند. بر اساس گزارش مقامات اسرائیل شمار جان باختگان اسرائیلی نیز به بیش از 1200 نفر و زخمی ها به 5 هزار نفر رسیده است.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های نظامی را متوقف کنند. براساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس راهکار "دو دولتی" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است، راه حلی که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟