13 هزار کلاس درس تا پایان امسال احداث می‌شود


13 هزار کلاس درس تا پایان امسال احداث می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۱۳هزار کلاس درس و نزدیک به سه هزار فضای آموزشی جدید در کشور احداث می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا مراد صحرایی عصر پنجشنبه در آیین افتتاحیه مدرسه ۱۶ کلاسه خیرساز در شیراز، اعلام کرد: طی ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم، بیش از هفت هزار مدرسه تجهیز، تکمیل و یا بازسازی شده است که بیش از ۱۱ درصد این مدارس را خیرین احداث کرده اند.

وی با بیان اینکه خیرین در اجرای ۵۶ درصد از این پروژه‌ها نیز با آموزش و پرورش مشارکت کردند، اضافه کرد: مدرسه آینده را می‌سازد و هر کس آرزوی آباد کردن محل خود را دارد جایی بهتر از مدرسه برای تحقق این آرزوها نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین نشان دادند چالش های کشور از طریق مشارکت قابل اصلاح است، تصریح کرد: اگر نگران آسیب های اجتماعی یا آینده شغلی جوانان و دیگر مسائل هستیم، باید آن را از مدرسه پیگیری کرد.

صحرایی با بیان اینکه مدرسه سازی از مصادیق عینی مشارکت مردم است، خاطرنشان کرد: مدرسه سازی، بابی شکوهمند است که خیرین گشوده اند اما خیرین تلاش کنند در زمینه مدرسه داری و مدرسه یاری نیز وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه ضریب اشتغال افرادی که فارغ التحصیل هنرستان های فنی حرفه‌ای هستند بیشتر از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه است، گفت: در سال تحصیلی آینده، برنامه ریزی برای تحصیل ۵۰ درصدی دانش آموزان در هنرستان در دستور کار قرار دارد اما موضوع مهم‌تر تجهیز هنرستان‌ها است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس،آموزشگاه زنده یاد سرکار خانم آذر صابری یکی از مجهزترین آموزشگاه‌های خیرساز کشور با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع است که امروز به بهره برداری رسید.

این آموزشگاه خیرساز با اعتباری بیش بر ۳۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع و با زیر بنای ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

آموزشگاه صابری ویژه دوره ابتدایی دارای ۱۶ کلاس درس، ۴ اتاق اداری، نمازخانه آزمایشگاه، سالن خلاقیت، و حیاط آن نیز کاملا پوشیده از چمن مصنوعی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)