قابلیت ویبره انطباقی اندروید 15 خود را با محیط شما سازگار می‌کند


قابلیت ویبره انطباقی اندروید 15 خود را با محیط شما سازگار می‌کند

اگر فکر می‌کنید ثابت بودن شدت لرزش گوشی‌تان در همه شرایط فکر خوبی نیست، بهتر است بدانید گوگل در بتای دوم اندروید 15 اقدام به اضافه‌کردن قابلیت لرزش انطباقی (Adaptive) نموده است. این قابلیت میزان قوی بودن لرزش گوشی‌تان را بر اساس اطلاعات دریافتی...

اگر فکر می‌کنید ثابت بودن شدت لرزش گوشی‌تان در همه شرایط فکر خوبی نیست، بهتر است بدانید گوگل در بتای دوم اندروید 15 اقدام به اضافه‌کردن قابلیت لرزش انطباقی (Adaptive) نموده است. این قابلیت میزان قوی بودن لرزش گوشی‌تان را بر اساس اطلاعات دریافتی از حسگرها و منطبق بر شرایط محیط تنظیم می‌کند.

احتمالاً شما هم شرایطی را تجربه کرده‌اید که با وجود سایلنت کردن گوشی، باز هم صدای ویبره به اندازه کافی بلند بوده تا بیدارتان کند یا موجب جلب توجه در محیط‌های خاص شود. هرچند امکان تنظیم دستی شدت لرزش یا ویبره گوشی وجود دارد، اما گوگل تصمیم گرفته یک راهکار هوشمندانه‌تر را به اندروید 15 بیاورد. این قابلیت فعلاً مخصوص گوشی‌های پیکسل است.

معرفی قابلیت ویبره انطباقی اندروید 15

قابلیت مزبور Adaptive Vibration نام دارد و در مسیر Vibration haptics در تنظیمات گوشی قابل دسترسی است. قابلیت ویبره انطباقی در اندروید 15 به صورت پیش‌فرض خاموش است اما توضیحات گوگل نشان می‌دهد شدت ویبره گوشی یا تبلت را بر اساس محیطی که در آن قرار دارید تنظیم می‌کند. احتمالاً این کار از طریق سنجش شدت آلودگی صوتی و صداهای محیط صورت می‌گیرد و هرچه که در محیط شلوغ‌تری قرار داشته باشید، ویبره هم قوی‌تر خواهد بود.

ویبره انطباقی اندروید 15

جالب‌تر اینکه قابلیت ویبره انطباقی اندروید 15 به میزان حرکت و جابجایی گوشی هم حساس است. برای نمونه هنگامی که گوشی‌تان بر روی میز بی‌حرکت باشد، شدت ویبره نیز ضعیف‌تر خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید:

- بتای دوم اندروید 15 با قابلیت فضای خصوصی منتشر شد؛ از گوشی‌های شیائومی تا آنر و لنوو
- ارمغان جذاب گوگل برای اندرویدی‌ها: سیستم تشخیص سرقت گوشی معرفی شد
- اندروید 14 برای تلویزیون با قابلیت تصویر در تصویر معرفی شد

متاسفانه در حال حاضر چیز بیشتری درباره قابلیت ویبره انطباقی اندروید 15 نمی‌دانیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهنمای خرید بهترین کامپیوتر All in One (بدون کیس یا AiO) - (خرداد 1403)