وزیر کشور: ساکنان مناطق پرخطر برای جلوگیری از تلفات سیل تخلیه شود


وزیر کشور: ساکنان مناطق پرخطر برای جلوگیری از تلفات سیل تخلیه شود

وزیر کشور گفت: وضعیت ساختمان‌های ناپایدار در مناطق سیل زده مشهد نیازمند چاره‌جویی و ساماندهی است، با کمال تاسف منازل این محدوده‌ها به لحاظ سازه دچار ضعف اساسی است. احمد وحیدی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به مشهد برای ارزیابی خسارت‌های سیل...

وزیر کشور: ساکنان مناطق پرخطر برای جلوگیری از تلفات سیل تخلیه شود

وزیر کشور گفت: وضعیت ساختمان‌های ناپایدار در مناطق سیل زده مشهد نیازمند چاره‌جویی و ساماندهی است، با کمال تاسف منازل این محدوده‌ها به لحاظ سازه دچار ضعف اساسی است.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به مشهد برای ارزیابی خسارت‌های سیل دیروز مشهد، در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان رضوی افزود: با کمال تاسف در سیل روز گذشته تعدادی از مردم جان خود را از دست دادند، مرگ مادر و فرزندانش در یکی از منازل مناطق سیل زده باعث تاسف است و جای تامل دارد.

وی بیان کرد: اکنون خدمات آب، برق و گاز در مناطق سیل زده شهرستان مشهد به جز چند روستا دایر و خدمت‌رسانی به مردم در حال انجام است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: باران دیروز در شهر مشهد بی سابقه بود و بر اساس پیش بینی ها این بارشها تا هفته آینده در خراسان رضوی ادامه دارد.

وی اظهار کرد: مسوولان مناطقی که هشدار هواشناسی دریافت می کنند، ُ‌لازم است تا بازدید میدانی از مناطق پر خطر داشته باشند و باید ستاد بحران در آن مناطق تشکیل جلسه دهد.

وحیدی ادامه داد: ضروری است تا لایروبی مناطق و کانال‌های انتقال آب مورد بررسی قرار گیرد تا اگر گل و لای در مسیر وجود دارد برطرف شود و مانع بسته شدن مسیر انتقال آب نباشد.

وی بیان کرد:‌ در مناطقی که سازه‌ها دچار مشکل است به ویژه در روستاها، باید این مناطق از سکنه برای جلوگیری از وقوع حادثه جانی تخلیه شوند.

وزیر کشور همچنین افزود:‌ با توجه به اینکه بارشهای سیل‌آسا در زمان کم و با حجم بسیار رخ می‌دهد، لازم است تا پلیس راه تا زمان رفع خطر، از تردد خودرو در این مسیرها جلوگیری کند تا شاهد حوادث جانی نباشیم.

وی گفت: کمک به اهالی بویژه سیدی و خیابان سپاه ۶۹ در برنامه ما قرار دارد تا زندگی آن‌ها به شرایط عادی برگردد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سخنگوی شورای نگهبان: در روزهای آینده درباره مصوبه تعطیلی شنبه‌ها اعلام نظر می‌کنیم