مرتضوی: جوانی جمعیت از مولفه‌های اقتدار ملی است


مرتضوی: جوانی جمعیت از مولفه‌های اقتدار ملی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جوانی و پویایی جمعیت یکی از مولفه‌های بارز اقتدار ملی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست‌های غلط گذشته و عدم توجه به نیازمندی های راهبردی کشور، اظهار داشت: چندین سال با بحران جوانی جمعیت مواجه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت از مولفه‌های اقتدار ملی است، گفت: کشورهایی که دارای این عنصر باشند به خلاقیت‌های متنوعی می رسند و اثرگذاری آنان بر جهان منحصر به فرد خواهد بود.

مرتضوی اظهار داشت: در دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی در دولت مردمی شکل گرفته و شاهد توقف کاهش نرخ زاد و ولد پس از چندین سال هستیم.

وزیر رفاه گفت: اقدام مجلس در تصویب قانون جوانی جمعیت اقدامی راهبردی و انقلابی بود و نقشه راهی برای تعالی کشور گشود.

وی با تبیین نقش رسانه ها در جوانی جمعیت کشور، افزود: رسانه‌ها به عنوان یک پدیده جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز، نقشی بسیار پررنگ و اساسی در تحقق سیاست جوانی جمعیت دارند.

مرتضوی با بیان اینکه جمعیت جوان اساس توسعه و آبادانی هر جامعه است و باید حفظ و صیانت شود، گفت: بی‌شک حضور مسئولانه همه دستگاه‌ها و درک درست از شرایط موجود و آینده ایجاب می‌کند حمایت و اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در راس امور و اولویت مهم قرار بگیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم/ روناک در فصل 5 لطیف‌تر بود+عکس