330 ناشر در کشور از کاغذ ایرانی استفاده می‌کنند


330 ناشر در کشور از کاغذ ایرانی استفاده می‌کنند

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب در سال ۱۴۰۱، ۷۰ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان را از کاغذ ایرانی تهیه کردیم و این رقم در سال گذشته به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امید نیک نژاد با بیان اینکه ابراهیم رئیسی در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ از صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کردند، گفت: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۶ طرح ممنوعیت چوب را در جنگل داشتیم، چاپ کاغذ تحریر در اولویت دولت و مسئولین کارخانه قرار نداشت.

وی افزود: این کارخانه به دلیل حال وخیمی که داشت در حال واگذاری با یک قیمت بسیار پایین ۵۰۰ میلیارد تومانی بود و اهلیت سنجی درستی انجام نشد.

نیک نژاد با عنوان اینکه نمایندگان وقت از واگذاری کارخانه جلوگیری کردند، خاطرنشان کرد: پس از شروع کار دولت سیزدهم رویکرد به سمت مزیت اصلی خود که تولید و چاپ کتاب و تحریر بود رفت.

مدیرعامل کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ کل تولید و چاپ تحریر در این مجموعه ۴۵۶۰ تن بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۵هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: تولید و چاپ تحریر ما رشد ۱۰ برابری با افزایش ۸۰۰ درصدی داشته است.

این مسئول اعلام کرد: برای نخستین بار پس از انقلاب در سال ۱۴۰۱، ۷۰ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان را از کاغذ ایرانی تهیه کردیم و این رقم در سال گذشته به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی با اظهار اینکه بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی برای ۱۴.۵ میلیون دانش آموز از کاغذ ایرانی در کارخانه مازندران تهیه شده است، یادآور شد: دولت آموزش و پرورش را واداشت که از تولید داخل استفاده کنند و این امر باعث شد که از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

نیک نژاد تصریح کرد: کل کاغذی که دانش آموزان ما استفاده می‌کنند ایرانی است و بیش از ۳۳۰ ناشر در کل کشور از همین کاغذ استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: کیفیت کاغذ هم رشد چند برابری در کنار تولید داشته است و حقوق تمامی همکاران ما به موقع پرداخت می‌شود و هیچ حقوق عقب افتاده‌ای نداریم.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استارتاپ‌های سبز؛ پیشگامان مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی؟