بیت‌کوین برای صعود نیاز به روایت جدید دارد


بیت‌کوین برای صعود نیاز به روایت جدید دارد

مدیرعامل گلکسی دیجیتال، معتقد است که قیمت بیت‌کوین تا زمانی که «روایت» جدیدی در بازار شکل نگیرد، در یک دوره رکود طولانی باقی خواهد ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) یک شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری چندوجهی است که بر روی رمزارزها و فناوری بلاکچین تمرکز دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط مایک نووگراتز، سرمایه‌گذار کهنه‌کار وال استریت، تأسیس شد.

روایت جدیدی که نوگراتز از آن صحبت کرده می‌تواند در قالب یکی از دو سناریو رخ دهد: یا بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش می‌دهد یا رگولاتورها در مورد رمزارزها شفاف‌سازی می‌کنند.

نوگراتز گفت: «بیت‌کوین همیشه به یک روایت نیاز دارد. اگر بیت‌کوین را طلای دیجیتال بدانید، همیشه دو روایت وجود دارد: یکی اقتصاد کلان و دیگری پذیرش.» قیمت بیت‌کوین در گذشته تحت‌تأثیر روندهای کلان اقتصادی جهانی بوده است و در دوره‌های سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی افزایش یافته و در دوره‌های سیاست‌های انقباضی کاهش یافته است.

نوگراتز در جریان یک تماس تلفنی با سهامداران در روز سه‌شنبه گفت که به نظر او کریپتو پس از یک سه‌ماهه اول قوی در حال «تمرکز» است و او انتظار دارد قیمت بیت‌کوین بین ۵۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار معامله شود تا زمانی که «مجموعه بعدی رویدادهای بازار ما را به سطوح بالاتر هدایت کند».

فدرال رزرو و رگولاتورها، عوامل تعیین‌کننده قیمت بیت‌کوین

در ابتدای ماه، قیمت بیت‌کوین به دلیل نگرانی‌ها از اعلام دوره طولانی‌تری از نرخ بهره بالا توسط فدرال رزرو در نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، به زیر ۵۷ هزار دلار سقوط کرد. این نگرانی به واقعیت تبدیل شد، اما با وجود آن، قیمت بیت‌کوین پس از جلسه بهبود یافت چرا که بانک مرکزی همزمان قول داد سرعت کاهش تسهیلات کمی (quantitative tightening) که برای نقدشوندگی بازار مفید است، را کند کند.

تا زمانی که داده‌های کلان اقتصادی تغییر کند و تورم کاهش یابد، نوگراتز معتقد است فدرال رزرو و به تبع آن قیمت بیت‌کوین در حالت انتظار باقی خواهند ماند.

او پیش‌بینی کرد: «تا زمانی که شاهد تغییر در نرخ بهره کوتاه‌مدت در داخل و خارج از آمریکا ویا شفافیت بیشتر در مورد مقررات نباشیم، قیمت بیت‌کوین احتمالا در یک محدوده خاص نوسان خواهد کرد.»

افزایش ۵۰ درصدی بیت‌کوین در سه ماهه اول عمدتاً ناشی از هیجان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر دارایی بیت‌کوین بود. با این حال، این صندوق‌ها در سه ماهه دوم با خروج خالص سرمایه مواجه شدند.

دو روایت دیگر هم برای بیت‌کوین مطرح بود، یکی رویداد نصف شدن پاداش استخراج (halving) و دیگری راه‌اندازی استاندارد توکن رون (Runes).

در رابطه با شفاف‌سازی مقررات، نوگراتز معتقد است که این اتفاق حداقل تا بعد از انتخابات فدرال آمریکا در پاییز رخ نخواهد داد.

همانطور که شرایط پیش می‌رود، رمزارزها در ایالات متحده به یک موضوع سیاسی جناحی تبدیل شده‌اند، به طوری که دولت بایدن طرفدار اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر بر این صنعت است، در حالی که جمهوری‌خواهان رویکرد بازتری را برای تقویت نوآوری مالی دنبال می‌کنند.

منبع : رسانه رمزارز
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استارتاپ‌های سبز؛ پیشگامان مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی؟