فیسبوک و اینستاگرام زیر ذره بین اتحادیه اروپا / دلیل نگرانی‌ها چیست؟


فیسبوک و اینستاگرام زیر ذره بین اتحادیه اروپا / دلیل نگرانی‌ها چیست؟

اتحادیه اروپا تحقیقاتی را درباره اقدامات فیسبوک و اینستاگرام در جهت حمایت از کودکان به عنوان بخشی از نگرانی‌های روزافزون در مورد استفاده خردسالان از رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در رابطه با فیسبوک و اینستاگرام برای اثرات اعتیادآور این پلتفرم‌ها روی کودکان آغاز کرده است که یادآور دو تحقیق مشابهی است که در اوایل سال جاری در خصوص TikTok آغاز شد.

پلتفرم‌های متعلق به متا (فیسبوک و اینستاگرام) تحت تحقیق قرار خواهند گرفت تا بررسی شود که آیا باعث اعتیاد و گیر افتادن کاربران جوان در چرخه‌ی بی‌پایان محتوا می‌شوند یا خیر.

اظهارات کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا که مسئولیت این تحقیقات را برعهده دارد، گفت: ما متقاعد نشده‌ایم که متا به اندازه کافی برای رعایت الزامات قانون خدمات دیجیتال (DSA) برای کاهش خطرات تأثیرات منفی بر سلامت جسمی و روحی جوانان اروپایی در پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام اقدام کرده باشد.

پاسخ‌گویی پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام

کرستین مک‌لئود، سخنگوی متا مالک پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام در این خصوص گفت: ما می‌خواهیم جوانان تجارب ایمن و متناسب با سن خود را به صورت آنلاین داشته باشند. این چالشی است که کل صنعت با آن مواجه است و ما مشتاقانه منتظرِ به اشتراک گذاشتن جزئیات کار خود با کمیسیون اروپا هستیم.

او اضافه کرد: این شرکت بیش از 50 ابزار و سیاست طراحی شده برای محافظت از جوانان استفاده می‌کند. این چالشی است که کل صنعت با آن مواجه است و ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن جزئیات کار خود با کمیسیون اروپا هستیم.

یکی از سخنگویان کمیسیون گفت که تحقیقات در مورد متا و تیک تاک تحت قوانین جدید قانون خدمات دیجیتال بود او افزود که تشابهات بین موارد صرفاً نشان دهنده شباهت در نحوه عملکرد پلتفرم‌ها است.

تأثیر رسانه های اجتماعی بر کودکان در ماه های اخیر و پس از انتشار کتاب «نسل مضطرب» نوشته جاناتان هایت، بحث‌های شدیدی را برانگیخته است. روانشناس اجتماعی دانشگاه نیویورک استدلال می‌کند که شیوع استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان جوانان، مغز کودکان را دوباره سیم‌کشی می‌کند یا به عبارتی ساختارها را دچار عدم تعادل کرده و آنها را مضطرب‌تر می‌کند. در ماه اکتبر، ائتلافی از ایالت‌های ایالات متحده از متا شکایت کرد و مدعی شد که محصولات این شرکت برای سلامت روان کودکان مضر است.

قانون خدمات دیجیتال یک دستورالعمل گسترده است که هدف آن حفاظت از حقوق بشر اروپاییان به صورت آنلاین است و در آگوست سال گذشته برای بزرگترین پلتفرم ها اجرایی شد. تاکنون، اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد شش پلتفرم به دلایل مختلف انجام داده است: AliExpress، Facebook، Instagram، TikTok، TikTok Lite و X. طبق قانون خدمات دیجیتال، پلتفرم‌ها می‌توانند تا 6 درصد از درآمد جهانی خود جریمه شوند.

پس از اینکه اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد سیستم پاداش امتیاز برای بازدید در TikTok Lite - نسخه‌ای از برنامه که از داده‌های کمتری استفاده می‌کند - آغاز کرد، این شرکت اعلام کرد که این مورد را به دلیل نگرانی در مورد تأثیر آن بر کودکان به حالت تعلیق در می‌آورد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)